درصد تخلف در دستگاه قضا اعلام شد

کدخبر: ۳۴۲۲۲۴
رئیس قوه قضائیه گفت: تنها یک درصد در مجموعه قضائی کشور تخلف وجود دارد و در تلاش برای نابودی این مشکلات هستیم.
درصد تخلف در دستگاه قضا اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه در دیدار با مسئولان مجامع قضائی استان فارس با اشاره به اینکه مجموعه قضائی نباید از مسیر عادلانه خارج شود، تصریح کرد: یافتن و کشف حقیقت یکی از اصلی ترین اولویت‌های فعالیت دستگاه قضائی است و هیچ نگرش و اظهار نظری نباید باعث شود تا مشکلی برای ارائه عدالت ایجاد شود.

وی ادامه داد: یکی از نکات محوری توجه به مردم و مردمی بودن و باور داشتن مردم است که یکی از نکات مهم در دادگستری است باید به مردم داری و خواسته‌های مردمی در راستای رفع مشکل مردمی توجه ویژه ای شود.

او در خصوص مبارزه با فساد اداری نیز تصریح کرد: یک درصد در مجموعه قضائی در کشور تخلف وجود دارد و بنای دستگاه قضائی برخورد با تمامی تخلفات است و در تلاش هستند تا تمامی مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی مورد رسیدگی قرار بگیرد.

هیچ مشکل قضائی نباید در دستگاه قضائیه وجود داشته باشد

وی اضافه کرد: مدعیان مبارزه با فساد از جمله دست اندر کاران دستگاه قضائی اند و در تلاش هستند که تمامی مشکلات را برطرف کنند، هیچ مشکل قضائی نباید در دستگاه‌های قضائی وجود داشته باشد.

او یادآور شد: سلامت اداری در تمامی دستگاه‌های لازم است و در دستگاه قضائی یکی از اجباراتی است که باید همواره و همیشه وجود داشته باشد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به توجه به کرامت انسانی تاکید کرد: در دستگاه قضائی باید کرامت تمامی عوامل از جمله قضات تا متهمین باید حفظ شود و حفظ کرامت در دستگاه‌های قضائی از این جهت وجود دارد که نشان از برخورد عادلانه با مجرمان دارد.

دست زمین خواران را کوتاه می‌کنیم

حجت‌الاسلام رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص زمین خواری گفت: باید دست زمین خواران را در جامعه کوتاه کرد و تمامی دستگاه‌های متولی در این بخش باید فعالیت‌هایی بیش از پیش داشته باشند و در موضوع رسیدگی به انشعابات نیز باید پیش از رسیدگی دستگاه‌های قضائی دستگاه‌های متولی نسبت به انجام وظایف قانونی خود را انجام دهند.

عالی‌ترین مقام قضائی کشور در خصوص سیل شیراز نیز اظهار کرد: در سیل شیراز افرادی که دارای قصور بوده‌اند مورد بازخواست قرار گرفته‌اند و در این حوزه می‌شد که با انجام برخی از فعالیت‌ها از این گونه مشکلات جلوگیری کرد اگر فردی نیز با ترک فعل باعث خسارت رسیدن به مردم شده‌اند باید پاسخگوی مردم باشند.

مدیران استانی توجه ویژه ای به معیشت مردمی داشته باشند

حجت‌الاسلام رئیسی تاکید کرد: تمرکز زدایی از جمله موضوعاتی است که مورد توجه رئیس قوه بوده و معتقد هستیم اگر مسئولیت‌ها تفیض شده باعث ایجاد اختلال در جامعه نمی‌شود بایستی این وظایف به استان‌ها تفیض شود.

وی در خصوص ابعاد شخصیتی امام و توجه به جامعه نیز تصریح کرد: امام راحل شخصی تحول خواه بوده و باید تمامی ارکان نظام به دنبال تحول بوده و نباید در نظام اداری کشور رشوه، پارتی و هرگونه فساد اداری وجود داشته باشد و تمامی مدیران استانی باید توجه ویژه ای به معیشت مردمی داشته باشند.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: در استان فارس باید موضوع فرهنگ بیش از هر استان دیگری مورد توجه باشد زیرا استان فارس به علت سابقه طولانی که در موضوع فرهنگ داشته است نباید اجازه تبدیل آسیب‌های اجتماعی به جرم را بدهند و این موضوع زمانی رخ خواهد داد که به موضوع فرهنگ توجه ویژه ای صورت بگیرد.

وی بیان کرد: کاهش ورودی پرونده‌ها، کاهش جمعیت کیفری و تسریع در رسیدگی در پرونده‌ها از جمله افتخاراتی است که دادگستری فارس در کشور داشته است.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: این وضعیت باید در استان حفظ شود و از کمیت کاسته شده و کیفیت خدمت رسانی افزایش داشته باشد. برنامه ریزی ها در این قوه بر این است که دادگستری منجر به آرامش مردم و توجه به نظارت‌های قانونی شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید