مسوول فضای مجازی سپاه انصارالحسین:

مجلس باید مدیریت فضای مجازی را داخلی کند

کدخبر: ۳۴۲۲۵۵
مسئول فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه باید مدیریت فضای مجازی داخلی شود تا بتوان از دنیای الکترونیک به نحو مطلوب استفاده کرد گفت: مطالبه ما از مجلس این است که چرا در خصوص فضای مجازی قوانین به روز و کارآمد ندارد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین ربیعی بعد از ظهر امروز در مجمع بسیجیان استان همدان با بیان اینکه علاوه بر اینکه از اهمیت فضای مجازی کم نمی‌شود به مرور شاهد گسترش اهمیت آن هستیم  اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی لایه زیرساخت بسیار اهمیت دارد افزود: وقتی از امنیت سایبری صحبت می‌کنیم نمی‌توان موضوع زیرساخت را نادیده گرفت.

مسئول فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تاکید بر اینکه امروز اگر تهاجم سایبری داریم بخشی به زیرساخت مربوط می‌شود افزود: اگر مدیریت فضای مجازی در اختیار خودمان باشد از تهدیدات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تهدیدات اینستاگرام بسیار شدید است زیرا زیرساخت از داخل نیست گفت: اینستاگرام تعهدی به جمهوری اسلامی ندارد و همین امر موجب می‌شود فضای آن مهیای حضور نوجوانان و جوانان نباشد.

ربیعی ادامه داد: در حوزه فضای مجازی در بسیاری موارد منشا تهدیدات سایبری هستیم این در حالی است که هند و روسیه تلاش دارند که زیرساخت را در اختیار داشته باشند تا از فرصت های فضای مجازی به خوبی استفاده کنند.

وی با طرح این سوال که چرا باید اطلاعات ما در فضای مجازی در خارج از کشور جمع‌آوری شود گفت: چرا باید نظارتی بر مدیریت فضای مجازی نداشته باشیم؟ هیچ کشوری در دنیا نیست که به اینستاگرام اجاره بدهد هر کاری می‌خواهد انجام دهد.

رئیس کارگروه فضای مجازی مجمع بسیج استان همدان با بیان اینکه در فضای مجازی قوانین بازدارنده نداریم افزود: مطالبه ما از مجلس این است که چرا در خصوص فضای مجازی قوانین به روز و کارآمد ندارد، قوانین کنونی کارآمدی ندارد و باید به‌روز شود.

وی در حوزه مدیریت خلا قانون داریم یادآور شد: توجه ویژه به حوزه زیرساختی و شبکه ملی اطلاعات مطالبه جدی ماست.

ربیعی با بیان اینکه در استان همدان حمایت از کسب و کار اینترنتی باید لحاظ شود یادآور شد: امیدواریم شکل‌گیری کمیسیون فضای مجازی مجلس به خوبی بتواند مدیریت لازم را داشته باشند.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید