​درمان سخت‌ترین بیماری‌ها با سیر

کدخبر: ۳۴۲۲۹۴
اقتصاد نیوز:سیر، به طور گسترده به عنوان طعم دهنده در غذا استفاده می‌شود، اما همچنین در طول تاریخ باستان و مدرن به عنوان دارویی مورد استفاده قرار گرفته است. سیر برای پیشگیری و درمان طیف گسترده‌ای از شرایط و بیماری‌ها استفاده می‌شود.
​درمان سخت‌ترین بیماری‌ها با سیر

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از بهداشت نیوز، ادعا‌های دارویی زیادی درباره سیر وجود دارد. هزاران سال است که از سیر در سراسر جهان استفاده می‌شود. سوابق نشان می‌دهد که سیر در ساخت هرم‌های جیزه، حدود ۵۰۰۰ سال پیش، در حال استفاده بود.

پزشک یونان باستان، بقراط (حدود ۴۶۰-۳۷۰ قبل از میلاد مسیح)، که امروز به عنوان "پدر طب غربی شناخته می‌شود، سیر را برای طیف وسیعی از شرایط و بیماری‌ها تجویز کرد. بقراط استفاده از سیر را برای معالجه مشکلات تنفسی، انگلها، هضم ضعیف و خستگی ترویج کرد.

در حال حاضر، سیر به طور گسترده‌ای برای شرایط مختلف مربوط به سیستم خونی و قلب، از جمله تصلب شرایین (سخت شدن سرخرگها)، کلسترول بالا، حمله قلبی، بیماری عروق کرونر قلب و فشار خون بالا از سیر استفاده می‌شود.امروزه سیر نیز در برخی افراد برای پیشگیری از سرطان ریه، سرطان پروستات، سرطان سینه، سرطان معده، سرطان رکتوم و سرطان روده بزرگ استفاده می‌شود.

در این مقاله مزایای سلامتی بالقوه سیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تحقیقات مربوط به این ادعا را پوشش می‌دهد.

خواص سیر:

۱. سیر دارای ترکیباتی با خواص دارویی قوی است:

سیر یک گیاه از خانواده پیاز است. هر بخش یک بوته سیر را میخک می‌نامند. در حدود ۱۰-۲۰ میخک در یک بوته سیر وجود دارد. سیر در بسیاری از نقاط جهان استفاده می‌شود و به دلیل بوی قوی و طعم خوشمزه یک ماده محبوب در پخت و پز است.

با این حال، در طول تاریخ باستان، اصلی‌ترین کاربرد سیر از نظر سلامتی و دارو‌های آن بوده است.

دانشمندان اکنون می‌دانند که بیشتر فواید سلامتی سیر ناشی از ترکیبات گوگرد است که در هنگام خرد شدن یک میخک سیر ایجاد می‌شود. شاید مشهورترین آن معروف به آلیسین باشد. با این حال، آلیسین یک ترکیب ناپایدار است که فقط به طور خلاصه در سیر تازه وجود دارد.

ترکیبات دیگری که ممکن است در مزایای سلامتی سیر نقش داشته باشند عبارتند از: دیالیل دی سولفید و اس-آلل سیستئین. ترکیبات گوگرد حاصل از سیر از دستگاه گوارش وارد بدن شده و در تمام بدن پخش می‌کند، جایی که اثرات بیولوژیکی قوی خود را اعمال می‌کند.

۲. سیر بسیار مغذی است، اما کالری کمی دارد:

یک میخک (۳ گرم) سیر خام حاوی:

منگنز: ۲ ٪ از ارزش روزانه (DV)

ویتامین B۶: ۲ ٪ از DV

ویتامین C: ۱ ٪ DV

سلنیوم: ۱ ٪ DV

فیبر: ۰.۰۶ گرم

مقادیر قابل توجهی کلسیم، مس، پتاسیم، فسفر، آهن و ویتامین B۱

این دارای ۴.۵ کالری، ۰.۲ گرم پروتئین و ۱ گرم کربوهیدرات است.

سیر همچنین حاوی مقادیر کمی از مواد مغذی دیگر است. در حقیقت، تقریباً همه چیز مورد نیاز شما را شامل می‌شود.

۳. سیر می‌تواند با بیماری از جمله سرماخوردگی مبارزه کند:

مکمل‌های سیر برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن شناخته شده است.

یک مطالعه بزرگ ۱۲ هفته‌ای نشان داد که یک مکمل سیر روزانه ۶۳ درصد سرماخوردگی را در مقایسه با دارو‌ها کاهش می‌دهد. میانگین طول علایم سرماخوردگی نیز ۷۰ ٪ کاهش یافت.

یک مطالعه دیگر نشان داد که مصرف سیر (۲.۵۶ گرم در روز) تعداد روز‌های بیمار مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا را ۶۱ ٪ کاهش داده است. با این حال، یک بررسی نتیجه گیری کرد که شواهد کافی نیست و تحقیقات بیشتری لازم است. علیرغم نداشتن شواهد قوی، افزودن سیر به رژیم غذایی اگر اغلب دچار سرماخوردگی شوید ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

۴. ترکیبات فعال موجود در سیر باعث کاهش فشار خون می‌شود:

بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته‌های قلبی و سکته‌های مغزی بزرگترین قاتلان جهان هستند. فشار خون بالا یکی از مهمترین عوامل ایجاد کننده این بیماری‌ها است. مطالعات انسانی نشان داده است که مکمل‌های سیر تأثیر قابل توجهی در کاهش فشار خون در افراد دارای فشار خون بالا دارد. دوز‌های مکمل برای داشتن اثرات مطلوب باید نسبتاً زیاد باشند. مقدار مورد نیاز معادل حدود چهار میخک سیر در روز است.

۵. سیر می‌تواند کلسترول LDL را کاهش دهد:

سیر سطح کلسترول را بهبود می‌بخشد، که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. برای کسانی که کلسترول بالایی دارند، به نظر می‌رسد مکمل‌های سیر حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کلسترول کل و یا LDL را کاهش می‌دهد.

 با نگاهی به کلسترول LDL ("بد") و HDL ("خوب")، به نظر می‌رسد که سیر LDL را کاهش می‌دهد، اما تأثیر قابل توجهی در HDL ندارد. سطح بالای تری گلیسیرید یکی دیگر از عوامل خطرناک شناخته شده برای بیماری‌های قلبی است.

۶. سیر حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل کمک می‌کند:

سیر حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که از مکانیسم‌های محافظ بدن در برابر آسیب اکسیداتیو پشتیبانی می‌کنند. نشان داده شده است که مقادیر زیاد مکمل‌های سیر باعث افزایش آنزیم‌های آنتی اکسیدانی در انسان می‌شود و همچنین استرس اکسیداتیو را در افرادی که فشار خون بالا دارند کاهش می‌دهد.

اثرات ترکیبی در کاهش کلسترول و فشار خون و همچنین خواص آنتی اکسیدانی، ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های مشترک مغز مانند آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهد.

۷. سیر ممکن است به زندگی طولانی‌تر کمک کند:

تأثیرات بالقوه سیر بر طول عمر، اساساً غیرممکن است. اما با توجه به تأثیرات مفیدی که بر فاکتور‌های مهم خطر مانند فشار خون می‌گذارد، معقول است که سیر می‌تواند به شما در زندگی طولانی‌تر کمک کند.

این واقعیت که می‌تواند با بیماری عفونی مقابله کند نیز عامل مهمی است، زیرا این‌ها علل شایع مرگ به ویژه در افراد مسن یا افراد دارای سیستم ایمنی با اختلال عملکردی است.. عملکرد ورزشی ممکن است با مکمل‌های سیر بهبود یابد:

سیر یکی از اولین مواد 'افزایش عملکرد' ​​است. این سنت در فرهنگ‌های باستان به منظور کاهش خستگی و افزایش ظرفیت کار کارگران مورد استفاده قرار می‌گرفت.مطالعات در جوندگان نشان داده اند که سیر به عملکرد ورزش کمک می‌کند، اما مطالعات بسیار کمی در مورد انسان انجام شده است. مبتلایان به بیماری قلبی که سیر را به مدت ۶ هفته مصرف کرده اند، ۱۲ ٪ کاهش ضربان قلب و ظرفیت ورزش بهتری داشتند.

۹. خوردن سیر ممکن است به سم زدایی فلزات سنگین در بدن کمک کند:

نشان داده شده است که ترکیبات گوگرد موجود در سیر از آسیب اندام در برابر سمیت فلزات سنگین محافظت می‌کنند. یک مطالعه چهار هفته‌ای در کارمندان یک کارخانه باتری اتومبیل (قرار گرفتن در معرض بیش از حد سرب) نشان داد که سیر ۱۹ درصد باعث کاهش سطح سرب در خون می‌شود. همچنین بسیاری از علائم بالینی سمیت، از جمله سردرد و فشار خون را کاهش می‌دهد.

هر روز سه دوز سیر حتی بهتر از داروی پنی سیلامین در کاهش علائم است.

۱۰. سیر ممکن است سلامت استخوان را بهبود بخشد:

هیچ مطالعه انسانی اثرات سیر در پوکی استخوان را اندازه گیری نکرده است. با این حال، مطالعات در جوندگان نشان داده اند که با افزایش استروژن در زنان می‌تواند از دست دادن استخوان به حداقل برسد. یک مطالعه در زنان یائسه نشان داد که یک دوز روزانه عصاره سیر خشک (برابر با ۲ گرم سیر خام) به طور قابل توجهی علایم کمبود استروژن را کاهش می‌دهد.

این نشان می‌دهد که این مکمل ممکن است اثرات مفیدی بر سلامت استخوان در زنان داشته باشد. غذا‌هایی مانند سیر و پیاز نیز ممکن است اثرات مفیدی بر استئوآرتریت داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید