واکسن کرونا "دانشگاه آکسفورد" به مشکل خورد

کدخبر: ۳۳۹۰۵۲
اقتصادنیوز : پژوهشگران مسئول تولید واکسن کروناویروس "دانشگاه آکسفورد" اظهار کردند که کاهش انتقال ویروس در بریتانیا، اثبات موفقیت آمیز بودن واکسن آزمایشی را دشوارتر می‌کند.
واکسن کرونا "دانشگاه آکسفورد" به مشکل خورد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، پروفسور"آدرین هیل"(Adrian Hill) مدیر موسسه جنر دانشگاه "آکسفورد" در گفتگو با روزنامه تلگراف گفت: تولید واکسن یک مسابقه علیه ناپدیده شدن ویروس و علیه زمان است. ما در اوایل سال جاری گفتیم احتمال توسعه یک واکسن موثر تا ماه سپتامبر  ۸۰ درصد است اما در حال حاضر شانس ما ۵۰ درصد است که ممکن است هیچ نتیجه‌ای هم در بر نداشته باشد.

هیل در ادامه گفت که انتظار می‌رود کمتر از ۵۰ نفر از ۱۰ هزار فردی که داوطلب تست واکسن کرونا در هفته آینده شده اند، ویروس را بگیرند. اگر آزمایش کمتر از ۲۰ نفر مثبت باشد، نتایج ممکن است بی‌فایده باشد.

اگرچه دانشمندان در سطح جهان در حال کار بر روی ۱۰۰ واکسن آزمایشی برای درمان بیماری کووید-۱۹ هستند اما فرایند توسعه واکسن بسیار زمانبر است. در اوایل ماه مه دکتر "مایکل رایان" (Michael Ryan)، مدیر برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت: توسعه یک واکسن و توزیع آن در سطح جهان کار بسیار دشوار و همانند آپولو هوا کردن خواهد بود زیرا این احتمال وجود دارد که بیماری از بین نرود و بماند.

دولت انگلیس موافقت کرده است که هزینه ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن را بپردازد  که ۳۰ میلیون دوز ممکن است تا ماه سپتامبر آماده شود. علاوه بر این رویترز گزارش داد که دانشگاه آکسفورد ممکن است در ماه ژوئیه در یک برنامه آزمایشی در مقیاس بزرگ با شرکت دارویی مُدرنا همکاری کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید