خبرگزاری رویترز بر مبنای داده‌های رسمی دولت بریتانیا:

۲۰هزار سالمند در مراکز مراقبتی قربانی کرونا شدند

کدخبر: ۳۳۷۴۰۶
اقتصادنیوز؛ خبرگزاری رویترز بر مبنای داده‌های رسمی، تعداد تلفات ویروس کرونا در مراکز مراقبتی انگلیس و ولز را در 8 هفته منتهی به اول مه حدود 20 هزار نفر تخمین زد.
۲۰هزار سالمند در مراکز مراقبتی قربانی کرونا شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ خبرگزاری «رویترز» بر اساس محاسباتی که بر مبنای داده‌های رسمی انجام داده، اعلام کرد دست‌کم ۲۰ هزار نفر در خانه‌های نگهداری از سالمندان و افراد بیمار بریتانیا در نتیجه شیوع کرونا، جان باخته‌اند.

بنابر داده‌های دفتر آمار ملی بریتانیا، در ۸ هفته منتهی به اول مه (۱۲ اردیبهشت) ۳۷ هزار و ۶۲۷ نفر در مراکز مراقبتی انگلیس و ولز به دلایل مختلف فوت کردند. با مقایسه میانگین آمار مرگ‌ومیر هفتگی این مراکز در همین دوره زمانی در ۵ سال گذشته، رویترز تخمین زد بیش از ۱۹ هزار و ۹۰۰ مورد بر تعداد فوت‌شدگان در انگلیس و ولز اضافه شده است.

رقم جدید، آمار هفته گذشته رویترز را که در گزارشی اختصاصی، تعداد اضافه شده به آمار فوتی‌ها را دست‌کم ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرده بود، به روزرسانی می‌کند.

این آمار کلی جدید، صدها فوت بیشتر در اسکاتلند و مرگ‌هایی که از اول مه رخ داده را شامل نمی‌شود. همچنین آن دسته از کسانی که از این مراکز به بیمارستان منتقل شدند و در آنجا جان باختند، جزو این آمار نیستند.

بنابر این گزارش، اکنون آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در بریتانیا از ۴۰ هزار نفر فراتر رفته که با فاصله از دیگر کشورهای اروپایی بیشتر است. به دنبال انتشار آمار تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در بریتانیا در روز سه‌شنبه، نحوه عملکرد دولت «بوریس جانسون» در مواجه با این همه‌گیری بیشتر از قبل زیر سوال رفت.

sDUt6VWn7Oel

این آمار یک روز بعد از اعلام برنامه جانسون برای کاهش تدریجی محدودیت‌ها و بازگشت به کار و همچنین درخواست برای استفاده از پوشش صورت دست‌ساز اعلام شد. بسیاری از برنامۀ نخست‌وزیر انگلیس انتقاد و آن را گیج‌کننده توصیف کردند.

به نوشته رویترز، آمار بالای تلفات بریتانیا فشارها بر جانسون را افزایش می‌دهد. احزاب مخالف می‌گویند او در اعمال مقررات محدودکننده، انجام آزمایش به صورت انبوه و تامین تجهیزات حفاظت شخصی برای کادر درمان بسیار کند عمل کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید