تست کرونا با گوشی و ابزار هوش مصنوعی

کدخبر: ۳۴۲۴۱۴
اقتصاد نیوز:محققان می گویند یک ابزار هوش مصنوعی ابداع کرده اند که می توان آن را در کنار تلفن همراه برای انجام سریع تست کرونا به کار گرفت.
تست کرونا با گوشی و ابزار هوش مصنوعی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، پژوهشگران دانشگاه سین سیناتی با طراحی یک سیستم تست کرونای قابل حمل و ژنتیک با استفاده از گوشی های هوشمند و یک ابزار هوش مصنوعی تحولی در این زمینه حاصل کرده اند.

این سیستم، ساده و دارای بهره وری مناسبی است و با هزینه نه چندان زیادی قابل تولید انبوه برای افزایش تعداد اشخاصی است که تست کرونا می دهند. محققان امیدوارند از این طریق بتوانند بر مشکل کمبود کیت های تست کرونا در آمریکا فائق آیند.

 

سیستم یادشده مبتنی بر استفاده از یک صفحه گرمایشی، یک منبع نور ال ای دی، دوربین گوشی و اپلیکیشنی ویژه است. یک کیت شارژ شونده با باتری نیز به این منظور به کار گرفته می شود تا در عرض کمتر از یک ساعت ابتلای افراد به کرونا مشخص شود.

سیستم هوش مصنوعی که به این منظور ابداع شده، ConvNet نام دارد و میزان آلودگی به ویروس در نمونه خون یا نمونه بزاق را بر اساس تصویر گرفته شده از نمونه با دوربین گوشی مشخص می کند. پژوهشگران امیدوارند با کسب مجوزهای لازم در آینده نزدیک برای تجاری سازی این روش تست کرونا اقدام کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید