مبارزه با کرونا با گیاهان دارویی

کدخبر: ۳۴۲۴۶۵
اقتصاد نیوز:بومیان پرو که از دریافت کمک های دولت برای مقابله با ویروس کرونا ناامید شده اند به تنهایی دست به کار شده و با گیاهان دارویی با کرونا مبارزه می کنند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فرارو، جیمی موری 15 ساله در لیما زندگی می کند اما پدربزرگ و مادربزرگش در جنگل بارانی پرو زندگی می کنند. او هر روز خبر آلوده شدن بستگان خود به ویروس کرونا را می شنود. دولت پرو هیچ برنامه ای برای محافظت از آنها اعلام نکرده است.

بیش از 70 درصد افراد بومی پرو در جزیره کانتاگالو به ویروس کرونا مبتلا شده اند. حدود 256 خانواده در این منطقه زندگی می کنند. مدتی پیش یک تیم از پرستاران وارد این منطقه شدند و هزار تست سریع انجام دادند که مشخص شد 70 درصد مبتلا به کرونا هستند.

ولادیمیر اینوما از رهبران بومی کانتاگالو نیز در بین افرادی مبتلا به کرونا بود. فاصله گذاری اجتماعی در این منطقه به دلیل اشتراکات زیادی که بین اهالی وجود دارد و همچنین نزدیکی خانه ها و خیابان های باریک کار را دشوار کرده است.

نبود امکانات بهداشتی مناسبت در کانتاگالو و نبود پول برای خرید دارو منجر به این شده که مردم برای پیشگیری و درمان ویروس کرونا به روش های سنتی و گیاهان دارویی روی آورند. زنجبیل که به زبان محلی isin tapon خوانده می شود یکی از گیاهانی است که این روزها در کانتاگالو بسیار استفاده می شود.

خاکستر پوست موز، اکالیپتوس، پتیوریا آلیاسی و تنباکو نیز از دیگر گیاهانی است که مردم این منطقه استفاده می کنند.

وزارت بهداشت پرو طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار قربانیان ویروس جدید کرونا (کووید-19) در این کشور با فوت 206 تن دیگر طی شبانه روز گذشته به 6 هزار و 109 نفر افزایش یافته است. همچنین با شناسایی 5 هزار و 965 مورد جدید، شمار مبتلایان کووید-19 در این کشور نیز به 214 هزار و 788 تن رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید