ترامپ: بستگی به موقعیت دارد بعضی‌وقت‌ها فشار به گردن متهمان توسط پلیس ضروری است!

کدخبر: ۳۴۲۴۹۸
اقتصادنیوز:رییس جمهوری آمریکا گفت که به طور کلی با برچیدن فشار بر گردن توسط پلیس موافق است اما از نظر او این تکنیک گاهی اوقات ضروری است.

به گزارش اقتصادنیوز دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز جمعه (به وقت واشنگتن) در گفت‌وگویی با شبکه خبری فاکس نیوز گفت که به طور کلی با استفاده پلیس این کشور از تکنیک فشار بر گردن هنگام دستگیر کردن مظنونان موافق است، اما از نظر او این تکنیک هنگام برخورد تن به تن ضروری است.

ترامپ گفت که استفاده از این تکنیک به موقعیت بستگی دارد و وقتی یک یا دو پلیس با فردی خطرناک روبرو هستند، می‌توان از فشار بر گردن استفاده کرد.

رییس جمهوری آمریکا گفت که ممنوع کردن این کار توسط پلیس مربوط به دولت‌های محلی ایالات است و دولت فدرال تنها توصیه به این کار خواهد کرد.

اظهارات ترامپ در حالی است که کنگره آمریکا در حال بررسی طرح‌هایی برای کاهش خشونت و تعدیل رفتار پلیس در برخورد با مظنون و تظاهرات است و استفاده از تکنیک فشار بر گردن یکی از موضوعات است که ممکن است در این طرح‌ها مطرح شود.

پس از کشته شدن «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی که در اثر فشار زانوی یک پلیس سفید پوست روی گردن او روی داد، اعتراض‌های گسترده‌ای به نژادپرستی و خشونت پلیس سراسر آمریکا را فرا گرفته است.

فلوید ششم خرداد ماه در حالی که دست هایش دستبند خورده بود، توسط ماموران پلیس بر روی خیابان خوابانده شد و یکی از افسران به مدت نزدیک به ۹ دقیقه زانوی خود را بر گردن وی فشرد.

او به طور مداوم فریاد می‌زد «نمی‌توانم نفس بکشم» اما این افسر پلیس هیچ توجهی نکرد تا جایی که این متهم از حرکت افتاد و با آمبولانس او را منتقل کردند. 

فیلم منتشر شده از این جنایت انسانی، به سرعت در شبکه‌های مجازی پیچید و موج خشم و اعتراض علیه این رفتارهای نژادپرستانه را در سراسر ایالات متحده و حتی جهان برانگیخت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید