کجای قرارداد ویلموتس جای دفاع دارد؟!

کدخبر: ۳۴۲۶۰۹
اقتصاد نیوز: برنامه این هفته فوتبال برتر شاید به اندازه چند ماه تعطیلی فوتبال ایران خبرساز بود و ناگفته ها و ابهامات زیادی روشن شد. از نکات جالب توجه در صحبت‌های مهدی تاج رئیس پیشین فدراسیون فوتبال کشورمان در برنامه زنده فوتبال برتر که دوشنبه شب از شبکه سوم روی آنتن رفت تاکید و اصرار این مدیر فوتبالی بر بسته شدن بهترین قرارداد با سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان بود.
کجای قرارداد ویلموتس جای دفاع دارد؟!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبر ورزشی، مهدی تاج که در جایگاه وکیل مدافع هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در بحث انتخاب مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی کشورمان در این برنامه حضور پیدا کرده بود بارها و در بخش‌های مختلف تاکید کرد که فدراسیون فوتبال بهترین قرارداد ممکن را با این سرمربی بلژیکی بسته است! البته که از نظر رقم و عدد بالاترین دستمزد تاریخ فوتبال ایران است؛ قراردادی که رقم آن ۲.۲ میلیون یورو در سال و ۸ میلیون یورو در ۳ سال در نظر گرفته شده بود!

قرارداد مارک ویلموس در شرایطی با این رقم بسته شد که به گفته تاج همین سرمربی پیش از ایران در کشور ساحل عاج با رقم ۱.۴ دهم میلیون یورو که با اضافه شدن پاداش و آپشن های قرارداداش مجموعا به عدد ۱.۸ میلیون یورو می رسید به توافق رسیده و قرارداد بسته بود اما مهدی تاج ابراز خشنودی می کرد که فدراسیون فوتبال کشورمان با افزایش حدود ۲۰ درصدی این قرارداد رقم بسیار مناسبی را برای همکاری با این سرمربی تعیین و در نهایت تایید کرده است!

اما با مروری به کارنامه مارک ویلموس در ۴ سال گذشته اش مشخص می‌کند که این سرمربی سالهای پیش از همکاری با تیم ملی فوتبال کشورمان به هیچ عنوان نتایج خوبی نگرفته است. جالب تر اینکه این قرارداد بدون گرفتن نمره قبولی و تائید کمیته فنی فدراسیون فوتبال بسته شد!

مارک ویلموتس در تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۱۷ برابر با اول فروردین سال ۱۳۹۶ تا ۱۵ نوامبر ۲۰۱۷ برابر با ۲۴ آبان ۱۳۹۶ نزدیک به ۹ ماه هدایت تیم ملی فوتبال ساحل عاج را در دست داشت. ویلموتس در آن مدت ۸ بار به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی این کشور نشست که حاصل این تعداد بازی تنها ۲ برد، یک مساوی و ۵ باخت بود! نتایجی که در نهایت باعث شد فدراسیون فوتبال ساحل عاج قرار داد این سرمربی را فسخ و او را اخراج کند.

پس از جدایی ویلموتس از تیم ملی ساحل عاج او به مدت یک سال و نیم بیکار بود تا این که با فدراسیون فوتبال کشورمان قراردادی نجومی بسته و هدایت تیم ملی مان را برعهده گرفت. سوال واضحی که شاید محمد حسین میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر باید از مهدی تاج می پرسید و نپرسید این بود که چطور ممکن است چنین مربی با این نتایج به جای کاهش رقم دستمزد قراردادش برای پیدا کردن تیمی جدید با ۲۰ درصد افزایش قیمت دستمزد هدایت تیم ملی فوتبال ایران با رنکینگ ۱ آسیا را در دست بگیرد؟ به اضافه آپشن‎هایی که حالا همچون استخوان‌های گیر کرده در گلو علاوه بر جامعه فوتبال و ورزش بسیاری از مردم کشورمان را هم آزار می دهد.

باز هم باید از مهدی تاج پرسید با توجه به شرایط سابق این سرمربی و نتایج بدی که در حضور ۸ ماهه خود در ایران گرفت و با باخت به بحرین و عراق راه صعود ایران به جام جهانی را بسیار سخت کرد، چطور می تواند ادعا کند با ویلموتس قراردادی بسیار عالی بسته شده است و کماکان بر این انتخاب خود پافشاری می کند؟!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید