سرعت انتشار ویروس کرونا در بیمارستان ها

کدخبر: ۳۴۲۶۱۶
اقتصاد نیوز:مطالعه جدید نشان دادکه DNA ویروس می تواند طی 10 ساعت در یک بخش بیمارستان گسترش یابد.
سرعت انتشار ویروس کرونا در بیمارستان ها

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسکانیوز، این مطالعه اهمیت بهداشت از جمله پاک کردن سطوح برای محدود کردن گسترش Sars-CoV-2 را در بیمارستان ها تأیید می کند.

Sars-CoV-2 در درجه اول در قطرات خارج شده از بینی یا گلوی فرد پخش می شود. کارشناسان معتقدند این قطرات بیشتر از 1 یا 2 متر (متر) در هوا پخش نمی‌شوند. بنابراین برای کاهش شیوع ویروس باید در خارج منزل 2متر از افراد فاصله بگیرید.

تحقیقات نشان داد که SARS-CoV-2 تا 3 روز روی فولاد ضدزنگ و پلاستیک زنده می‌ماند.

اگر فردی سطحی را که ویروس در آن وجود دارد و سپس صورت خود را لمس کند در معرض خطر عفونت قرار می‌گیرد. آنها همچنین ویروس را به افراد دیگری منتقل می‌کنند. در نتیجه سازمان بهداشت جهانی و سایر نهادهای بهداشت عمومی بر اهمیت شستشوی مرتب دست تأکید کرده اند.

شستن دستها پس از تماس بالقوه با ویروس، خطر ابتلا به ویروس را در فرد کاهش می دهد. این شیوه‌های بهداشتی حتی در شرایط بیمارستانی بسیار حیاتی تر است، جایی که احتمالاً تعداد بسیار زیادی از افراد آسیب پذیر به ویروس یا افرادی که به آن مبتلا هستند وجود دارد.

علاوه بر حفظ فاصله اجتماعی و شستشوی منظم دست، پاک کردن سطوح بسیار مهم است. مقاله ای در زمینه پیشگیری از عفونت در عمل جراحی یادآور می شود که استفاده از مواد ضد عفونی کننده در بیمارستان برای از بین بردن ویروس در محیط‌های بالینی مهم است.

نویسندگان تحقیق حاضر برای کشف چگونگی انتقال ویروس ها از بخشی کوتاه از DNA ویروس که روی گیاهان موثر و در مورد انسان ها بی تاثیر است به عنوان جانشین Sars-CoV-2 ایجاد کردند.

محققان دریافتند که پس از پروتکل های شستن دست، این جانشین از بین رفت. محققان همچنین دریافتند که پاک کردن سطح با الکل حدود 99.84 درصد از جانشین را از بین می برد.

DNA ویروس در کمتر از 10 ساعت گسترش می یابد

تجزیه و تحلیل نمونه ها در بیمارستان نشان داد که DNA ویروس در 10 ساعت اول به 41درصد از سطوح بخش منتقل شده است. این مکان‌ها شامل تختخواب ها، دستگیره درها، بازوها و کتابها و اسباب‌بازی های کودکان در محل انتظار بود.

پس از گذشت 3 روز ، DNA ویروس به 52درصد از سطوح منتقل شده بود و تا روز پنجم به 41درصد بازگشت.

این تیم اکثر نمونه های مثبت را در نزدیکی میلگرد کنار تخت در اتاق ایزولاسیون پیدا کردند.

لنا سیریک از دانشگاه کالج لندن (UCL) در انگلستان و یک نویسنده ارشد این تحقیق اظهار کرد که سطوح نقش مهمی در انتقال ویروس ایفا می کنند.

محققان اعلام کردند که افراد از طریق قطرات تنفسی تولید شده هنگام سرفه یا عطسه می توانند به کووید-19آلوده شوند. به همین میزان، اگر این قطرات روی سطح زمین قرار بگیرند فرد پس از تماس با سطح و سپس لمس چشم، بینی یا دهان خود آلوده می‌شود.

بنابراین تمیز کردن و شستن دست ها اولین خط دفاعی ما در برابر ویروس است و این مطالعه یادآوری می‌کند که کارمندان بهداشت و درمان و کلیه مراجعه کنندگان به کلینیک باید به بهداشت دقیق دست و تمیز کردن سطوح دقت کنند.

دانشمندان اعلام کردند، مقدار ویروسی که فرد در معرض آن قرار دارد در وهله اول ممکن است بر شدت علائم کووید-19 تأثیر گذارد.

همچنین ممکن است ویروس Sars-CoV-2 هنگام انتشار در سراسر بیمارستان، متفاوت با ویروس جانشین رفتار کند.

این مطالعه تأیید می کند که پیروی از پروتکل های بهداشتی خوب، از جمله تمیز کردن مرتب سطوح، شستن دست ها و استفاده از تجهیزات محافظ شخصی، احتمالاً باعث کاهش ویروس ها روی سطوح در محیط بیمارستان می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید