شکارچیان به دنبال صید فوتبالیست ها

کدخبر: ۳۴۲۸۴۸
اقتصاد نیوز:۲۵ بازیکن ارزشمند در تابستان پیش رو قراردادشان تمام خواهد شد. این ۲۵ بازیکن با عملکرد سطح بالا در تابستان پیش رو تبدیل به بازیکن آزاد خواهند شد و راه را برای پیشنهادات تازه باز خواهند گذاشت. این فرصت بسیار مناسبی برای برخی باشگاه‌هایی است که می‌خواهند با کمترین هزینه بازیکنان تراز اول را به خدمت بگیرند.
شکارچیان به دنبال صید فوتبالیست ها

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، فصل جاری فوتبال بدون شک تا ۳۰ ژوئن به اتمام نمی‌رسد ولی قرارداد این بازیکنان تا آن وقت تمام شده است. در دوران پس از کرونا اوضاع معاملات بازیکن بیش از پیش برای باشگاه‌ها مهم خواهد شد و آنها ممکن است ستاره‌هایی را در ازای هیچ از دست بدهند. این ۲۵ بازیکن با عملکرد سطح بالا در تابستان پیش رو تبدیل به بازیکن آزاد خواهند شد و راه را برای پیشنهادات تازه باز خواهند گذاشت. این فرصت بسیار مناسبی برای برخی باشگاه‌هایی است که می‌خواهند با کمترین هزینه بازیکنان تراز اول را به خدمت بگیرند. در این فهرست پی‌اس‌جی بیشترین نماینده را دارد و جالب است بدانید اینتر با مدیریت پپه ماروتا که تخصص زیادی در جذب بازیکنان آزاد دارد، در این بازار بیش از هر تیم دیگری به فعالیت مشغول است.

دریس مرتنز

اگر شایعات را باور کنیم مرتنز ناپولی را برای حضور در لیگ برتر ترک خواهد کرد. چلسی و اینتر در صف اول درخواست برای جذب این بازیکن باهم رقابت می‌کنند اما در هفته‌های اخیر او یک چرخش ۱۸۰ درجه داشته است. حالا ظاهرا این بازیکن ۳۲ ساله قصد دارد قراردادش را با تیم جنوبی‌ ایتالیا به مدت ۲ سال تمدید کند اما هنوز هیچ چیز مشخص نشده است.

ادینسون کاوانی

او که در اوایل کارش در پاری‌سن‌ژرمن در برابر زلاتان ابراهیموویچ بازیکن دوم محسوب می‌شد، توانست در سال ۲۰۱۶ تبدیل به بازیکن اصلی شود. این بازیکن اروگوئه‌ای بار دیگر در سال ۲۰۱۷ با ورود ام‌باپه و نیمار از کانون توجهات دور شد. حالا این بازیکن ۳۳ ساله و آزاد باید برای فصل آتی به‌ دنبال مقصد جدیدی برای خود باشد. گفته می‌شود آتلتیکومادرید مقصد بعدی این مهاجم گلزن خواهد بود. البته اینتر نیز پیشنهاداتی ارایه کرده است.

آرتم دزوبا

نمایش پرقدرت روسیه میزبان در جام جهانی ۲۰۱۸ هنوز از یادها نرفته و همین امر ممکن است به دزوبا که در متن آن نمایش بود کمک کند اولین انتقالش به خارج از کشور را تجربه کند. تاتنهام و اینتر از جمله تیم‌هایی هستند که با این بازیکن ۳۳ ساله ارتباط برقرار کرده‌اند. او توانسته با ۱۳ گل و ۱۰ پاس گل در ۲۱ بازی بازیکن بسیار موثری برای زنیت باشد.

ریان فریزر

فریزر در این تابستان با آرسنال وارد مذاکره شده بود اما انتقال اتفاق نیفتاد و او همچنان به عنوان بازیکن بورنموث به کار خود ادامه داد. بورنموث مشتاق است که به او پیشنهاد جدیدی ارایه کند تا در آخر فصل مجبور به ترک تیم نباشد. اما اظهارات ناامیدانه فریزر در این زمینه، رفتن او را محتمل‌تر کرده است. این وینگر در فصل پیش لیگ برتر هفت گل به ثمر رساند و ۱۴ پاس گل داد. این بازیکن با تنها ۲۵ سال سن گزینه بسیار جذابی برای باشگاه‌های سطح بالا به حساب می‌آید.

ماریو گوتسه

شاید قابل باور نباشد که گوتسه هنوز ۲۸ سال سن دارد. این بازیکن آلمانی از ابتدای کارش با تصمیم جنجال‌برانگیز انتخاب بایرن به جای دورتموند در سال ۲۰۱۳ دوران پرمخاطره‌ای داشته است. البته لازم به یادآوری نیست که این بازیکن در فینال جام جهانی گل پیروزی‌بخش تیم خود را به ثمر رسانده است. یک بیماری متابولیک نزدیک بود او را از میادین فوتبال دور کند، اما او دوباره سلامتی خود را به دست آورده و آماده است به تعهدات‌ خود عمل کند. اگر دورتموند مخالفتی با انتقال او نداشته باشد، لیگ جزیره یا اسپانیا می‌توانند گزینه‌های خوبی برای او باشند.

جف هندریک

اگر گزارش‌ها قابل اتکا باشند، جف هندریک بازیکن ایرلندی این تابستان از برنلی به میلان خواهد پیوست. قرارداد هندریک در انتهای این فصل به پایان می‌رسد و او هنوز با پیشنهادهای تازه باشگاه برنلی موافقت نکرده است. آیا این به دلیل انتظار او برای سیگنال‌هایی از طرف میلان است؟

لاوین کوزاوا

کوزاوا بیش از چهار سال است که برای پی‌اس‌جی توپ می‌زند اما او هرگز یک روند منظم در این مدت نداشته است. آسیب‌ها در واقع او را از ترکیب اصلی دور کرده‌اند، به همین دلیل درک این نکته دشوار نیست که این مدافع نتوانسته در پارک‌دوپرنس انتظارات را برآورده کند.او که اخیرا ذخیره خوان برنات شده است احتمالا PSG را ترک خواهد کرد. این مرد فرانسوی تنها با ۲۷ سال سن پیشنهادهای خوبی از لیگ انگلستان و سایر لیگ‌ها دریافت خواهد کرد.

آدام لالانا

در حالی که لیورپول تحت‌ نظر یورگن کلوپ به موفقیت چشمگیری دست یافته است، او اغلب بیرون زمین بوده و در فصل قبل تنها در سه مسابقه از ابتدا بازی کرده است. این بازیکن ۳۲ ساله اکنون به دنبال بازی‌های منظم‌تر قصد عزیمت از آنفیلد را دارد. دیدار مجدد با برندان راجرز سرمربی پیشینش که حالا در لستر است، یکی از احتمالات به شمار می‌رود. اما آرسنال، تاتنهام، وستهام و باشگاه‌های ایتالیا و اسپانیا نیز با این هافبک ارتباط برقرار کرده‌اند.

داوید لوئیز

آینده این بازیکن برزیلی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این بازیکن ۳۳ ساله تابستان گذشته چلسی را پس از مدت‌ها ترک کرد و به جمع توپچی‌ها پیوست. او اما ارتباط خود را با بنفیکا برای بازگشت یک‌ساله نگه داشته است، زیرا قرارداد او با آرسنال یک‌ساله بوده و در تابستان به پایان می‌رسد. با این وجود، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر تمدید دو ساله با دستمزد کمتر شنیده می‌شود. لیگ برتر ممکن است هنوز با Sideshow Bob خداحافظی نکند.

جان لاندسترام

لاندسترام در بازگشت فوق‌العاده شفیلدیونایتد به لیگ برتر بازیکن کلیدی بوده و تنها یک بازی از لیگ برتر را در این فصل از دست داده است. شفیلد یونایتد به ‌طور واضحی مشتاق است که او را در Bramall Lane نگه دارد اما فرم آماده لاندسترام تحسین سراسر لیگ را برانگیخته و ممکن است در فصل بعد او را در تیم دیگری ببینیم.

توماس مونیر

مونیر در مصاحبه‌ای اعلام کرد آماده است قرارداد جدیدی با PSG به امضا برساند اما هنوز مذاکره‌ای آغاز نشده. این نشان می‌دهد غول‌های فرانسوی دیدگاه دیگری دارند. مونیر یک مدافع راست خوش‌فکر و سریع است که دوست دارد از هر فرصتی استفاده کند و جلو برود. او می‌تواند در لیگ برتر انگلیس هم بازی کند. پیش از این تیم‌های لیورپول، یونایتد و آرسنال با این بازیکن در ارتباط بوده‌اند.

پدرو رودریگس

اگر پدرو در تابستان و قبل از ۳۳ سالگی چلسی را ترک کند، بازگشت به اسپانیا منطقی‌ترین تصمیم او خواهد بود. تجربه پیش روی بعد از ۶ قهرمانی در لیگ، سه لیگ قهرمانان اروپا، یک لیگ اروپا و چهار جام داخلی با بارسلونا تیم‌های زیادی در اسپانیا را برای جذب او وسوسه خواهد کرد. پدرو قبلا گفته بود لندن را ترک خواهد کرد. شاید او نتواند مثل سابق هفته به هفته فیکس بازی کند ولی او نوعی از بازی را ارایه می‌دهد که هر مربی‌ای دوست دارد در تیمش داشته باشد.

خوزه کایخون

کایخون در سال ۲۰۱۳ در جست‌وجوی شانس بیشتر بازی رئال را ترک کرد و به ناپولی پیوست. او در این ۶ سالی که در ناپل مشغول است فقط ۶ بازی را از دست داده است! با این حال زمان حضور او در بندر ناپل ممکن است امسال به پایان برسد؛ چراکه تابستان قرارداد کایه تمام می‌شود. اکنون او ۳۳ ساله است و یکی از مهره‌های کلیدی تیمش محسوب می‌شود ولی این احتمال وجود دارد که به دنبال تجربه‌های جدیدی در ۲۰۲۰ باشد.

جیاکومو بوناونتورا

بوناونتورا این فصل بعد از یک مدت مصدومیت طولانی به ترکیب میلان برگشت و تلاش کرد به ترکیب اصلی تیمش در خط میانی اضافه شود اما باتوجه به ترافیک بازیکن در این خط زیاد در این کار موفق نبوده و احتمال دارد میلان را در تابستان ترک کند. رم برای امضای قرارداد با او علاقه زیادی نشان می‌دهد و در عین حال تورینو و آتالانتا نیز ارتباط‌هایی برقرار کرده‌اند. او فقط ۳۰ سال سن دارد و هر تیمی او را متقاعد کند برد بزرگی در پنجره نقل و انتقالات به دست می‌آورد.

مالانگ سار

احتمالا سار امسال تابستان پرجنب‌وجوشی را پشت‌ سر خواهد گذاشت. او در بین بازیکنان آزاد یک شاه‌ماهی محسوب می‌شود. در ۲۱ سالگی بیش از ۱۰۰ بازی در لیگ فرانسه به عنوان مدافع به ثبت رسانده و ۶ بازی نیز برای تیم زیر ۲۱ ساله‌های کشورش داشته است. نیوکاسل، اینتراخت فرانکفورت و لاتزیو از جمله تیم‌هایی در سراسر اروپا هستند که قصد ربودن او را دارند. سار قصد ندارد فوتبالش را در جنوب فرانسه ادامه دهد.

داوید سیلوا

نمایش داوید سیلوا در اتحاد چنان تماشایی بوده که کتابی به نام «جادوگر! یک دهه جادوگری» پیش از جدایی قریب‌الوقوعش از سیتی نوشته و منتشر شده است. یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تمام دوران‌‌ اکنون ۳۴ ساله است و آماده یک چالش جدید. او می‌تواند به اسپانیا و تیم والنسیا بازگردد یا در کشورهای حوزه خلیج‌فارس به فکر درآمدزایی باشد.

سدریک سوارز

رشد حرفه‌ای این بازیکن در چند سال اخیر متوقف شده است. این بازیکن پرتغالی نتوانست سران اینتر را تحت‌تاثیر قرار دهد تا قرارداد قرضی‌اش را دایمی کنند و بعد از آن آسیب‌دیدگی‌اش باعث شد قبل از اینکه حتی یک بازی برای آرسنال انجام دهد در معرض جدایی از جمع توپچی‌ها قرار بگیرد. با این حال این دفاع راست که بازیکن اصلی ساوتهمپتون است، تجربه‌ای عالی در سطح ملی و باشگاهی در عرصه بین‌المللی دارد ولی باید دید آیا آرسنال حاضر می‌شود به او قرارداد تازه‌ای پیشنهاد دهد و او را نگه دارد؟

بنیامین استانبولی

مدافع سابق تاتنهام و پی‌اس‌جی قرار است بعد از این که مصدومیتش به پایان رسید به دوران حضور چهار ساله‌اش در شالکه پایان دهد. گزارش‌ها حاکی از آن است که طرف بوندسلیگایی علاقه‌ای به ارایه پیشنهاد جدید به این بازیکن ۲۹ ساله فرانسوی ندارد و او که تجربه بازی در سه لیگ معتبر از ۵ لیگ اروپا را در کارنامه دارد راهی بازار آزاد خواهد کرد.

یان فرتونگن

فرتونگن از زمان پیوستنش به تاتنهام در سال ۲۰۱۲ نقش مهمی در رشد تیم ایفا کرده است اما به نظر می‌رسد دوران طولانی‌مدت حضور او در تیم شمال لندن به پایان رسیده است. در حال حاضر این بلژیکی ۳۳ ساله در حال بررسی گزینه‌های خود است که بخشی از آن شامل انتقال به سری‌ آ می‌شود. او در این فصل ۱۹ بازی در لیگ برای تاتنهام انجام داده است.

ویلیان

تصور این که ویلیان باتوجه به حضور طولانی‌مدتش در چلسی پیراهن تیم دیگری را بر تن کند، دشوار است اما همین حرف را در مورد داوید لوئیز دیگر قدیمی‌ تیم چلسی نیز می‌گفتند اما او سال گذشته به آرسنال پیوست. ویلیان تصریح کرده دوست دارد در استنفوردبریج بماند اما ممکن است این تصمیم به او محول نشده است، به‌ویژه این که لمپارد سرمایه‌گذاری روی بازیکنان جوان را بیشتر ترجیح می‌دهد. شاید همبازی شدن ویلیان با لوئیز در آرسنال چندان دور از ذهن نباشد.

زلاتان ابراهیموویچ

بازگشت غول سوئدی به میلان در ژانویه قبل از تعطیلی مسابقات داشت خوب پیش می‌رفت. این بازیکن ۳۸ ساله در ۱۰ بازی ۴ گل هم برای روسونری زد و میلان همراه او شرایط بهتری پیدا کرد تا نشان دهد سن فقط یک عدد است. اما روند تمدید قرارداد او با میلان هنوز مشخص نشده و دو طرف به توافق نرسیده‌اند. شایعاتی که چند ماه پیش مبنی بر بازگشت او به سوئد مطرح شده بود هنوز شنیده می‌شود. تصاویری از زلاتان در زمان تعطیلی رقابت‌ها در حال تمرین با تیم هماربی سوئد که چندی پیش بخشی از سهامش را خریده بود، منتشر شده است.

تیاگو سیلوا

سیلوا خودش را به عنوان یکی از بهترین مدافعان فوتبال اروپا در دهه گذشته مطرح کرده است، اما در ۳۵ سالگی پی‌اس‌جی در مورد تمدید قرارداد با او مردد به نظر می‌رسد. این بازیکن برزیلی هنوز هم به ‌طور مرتب در ترکیب پی‌اس‌جی بازی می‌کند و در این فصل ۲۱‌بار به میدان رفته است. همسرش اخیرا گفته بود آنها دوست دارند در پاریس بمانند اما بدون توافق جدید این اتفاق ناممکن است. شایعاتی پیرامون انتقال او به اورتون به گوش می‌رسد.

لوکاس بیگلیا

بیگلیا یک رزومه فوق‌العاده برای ارسال به کارفرمایان دارد. شامل چهار قهرمانی در بلژیک با اندرلخت، ۱۶۰ بازی در سری آ برای لاتزیو و میلان و ۵۸ بازی ملی برای آرژانتین که شامل حضور در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ نیز می‌شود. بیگلیای بازیساز در ۳۴ سالگی دوران گرگ‌ومیش فوتبال حرفه‌ای‌اش را سپری می‌کند اما در صورت عدم تصمیم بازگشت به فوتبال کشورش می‌تواند همچنان تجربه‌هایی ارزشمند به باشگاه‌های سراسر اروپا ارایه دهد.

تونگای کواسی

کواسی هنوز نام مطرحی نیست، اما این مدافع ۱۷ ساله در تابستان پیش رو می‌تواند یکی از گزینه‌های جذاب بازار بازیکنان آزاد باشد چون قراردادش با PSG به پایان می‌رسد. با وجود اینکه او یک تین‌ایجر به حساب می‌آید اما توانسته ۶‌بار در ترکیب تیمش قرار بگیرد و دو گل هم به ثمر برساند. از طرف باشگاه فعلی‌اش به او پیشنهاد تمدید ارایه شده اما کواسی گزینه‌هایی در ایتالیا و آلمان را نیز زیر نظر دارد.

ناتاناییل کلین

بعد از آمدن کایل واکر به جناح راست فوتبال انگلستان، کلین تبدیل به یک مرد فراموش‌ شده در فوتبال باشگاهی و ملی انگلستان شد. بازیکن سابق ساوتهمپتون از سال ۲۰۱۶ به این سو تنها در ۷ بازی لیگ برتر برای لیورپول به میدان رفته است. با بروز مصدومیت‌های پیاپی و ظهور بازیکنی به نام الکساندر آرنولد، ناتاناییل به سمت درهای خروجی آنفیلد هدایت شده است. کلین اخیرا ۲۹ ساله شده و هنوز می‌تواند به شرایط نرمال بازگردد و در سطح اول فوتبال انگلیس بازی کند. این مدافع هنوز خواهان زیادی در پریمیر لیگ دارد مخصوصا اگر بتوانند او را برای بازی در ۹ دیدار انتهایی فصل راضی کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید