قرنطینه در فرانسه پایان یافت

کدخبر: ۳۴۲۹۲۱
رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که محدودیت‌های مسافرتی درون قاره اروپا از روز دوشنبه در فرانسه لغو خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از پایان قرنطینه دراین کشور خبر داد و اعلام کرد که از فردا (دوشنبه) سفر‌های درون قاره‌ای برای شهروندان فرانسوی ممکن است.

وی طی سخنانی از اتحادیه اروپا خواست تا ضمن برقراری همکاری بین سایر کشورهای این اتحادیه مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا را از بین ببرد. 

علی‌رغم اینکه ویروس کرونا همچنان در اروپا تلفات می‌گیرد. این اتحادیه سعی دارد تا گام بزرگی را در راستای بازگشت به دوران پیش از شیوع ویروس کرونا بردارد. اتحادیه اروپا در نظر دارد که در گام اول، سفرهای درون قاره‌ای را به حالت عادی بازگرداند.

مسافران خارج از قاره اروپا همچنان با محدودیت‌هایی در تردد مواجه هستند، فرانسه و آلمان در میان اولین کشورهایی هستند که اقدام به بازگشایی مرزهای خود از روز دوشنبه می‌کنند.

در فرانسه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۱۵۶ هزار و ۸۱۳ مورد ابتلا به ویروس کرونا کشور ثبت شده که در این بین ۲۹ هزار و ۳۹۸ نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند. بیشترین آمار مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا مربوط به انگلیس است که آمار قربانیان آن به ۴۱ هزار و ۶۹۸ نفر رسیده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید