رسول منتجب نیا: مصلحت نیست که سیدحسن خمینی وارد انتخابات شود

کدخبر: ۳۴۲۹۴۶
اقتصادنیوز : دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: امام خمینی(ره) راضی نبود اعضای بیت ایشان وارد مسئولیت‌های اجرایی شوند. به خاطر جایگاه بیت امام (ره)، مصلحت نیست که سیدحسن خمینی وارد انتخابات شود.
رسول منتجب نیا: مصلحت نیست که سیدحسن خمینی وارد انتخابات شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، رسول منتجب‌نیا درباره مطرح شدن برخی اسامی اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: نزدیک به یک سال تا انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده و معمولا گمانه‌زنی‌های انتخاباتی در این مقطع انجام شده و برخی اسامی مطرح می شوند که طبیعی است، اما تا جایی که من اطلاع دارم، احزاب اصلاح‌طلب تاکنون به بحث انتخابات ریاست‌جمهوری ورود نکرده‌اند.

وی ادامه داد: شوراها یا ائتلاف‌ها هم در رتبه بعد از احزاب قرار دارند و باید اول بحث انتخابات در احزاب انجام شود سپس این شوراها یا ائتلاف ها به بحث انتخابات ورود کند؛ البته اگر مثل دوره‌های گذشته این شوراها از قبل تصمیمات خود را بر احزاب تحمیل نکنند. در مجموع هنوز اصلاح طلبان به موضوع چگونگی حضور در انتخابات و تعیین نامزدهای انتخاباتی ورود نکرده‌اند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: برخی اصلاح طلبان در انتخابات ۹۲ و ۹۶ حضور داشتند و طبیعی است که اکنون ذهنیت‌ها به سوی این افراد برای حضور در انتخابات برود مثلا این ذهنیت در بین اصلاح طلبان وجود دارد که اسحاق جهانگیری که در انتخابات ۹۶ به نفع روحانی فعالیت کرد و در این هفت سال معاون اول رئیس جمهور بود، به انتخابات ۱۴۰۰ ورود می‌کند مخصوصا که مورد حمایت حزب کارگزاران است. افراد دیگری هم مثل محمدرضا عارف هستند که ممکن است وارد انتخابات شوند.

منتجب‌نیا  با اشاره به مطرح شدن نام سیدحسن خمینی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: امام خمینی(ره) راضی نبود اعضای بیت ایشان وارد مسئولیت‌های اجرایی شوند. به خاطر جایگاه بیت امام (ره)، مصلحت نیست که سیدحسن خمینی وارد انتخابات شود.

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نه عجولانه بلکه به تدریج باید وارد موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری شده و زمینه های آن را فراهم کنند تا دچار محدودیت‌های زمانی نشوند، تصریح کرد: برخی می گویند عمر اصلاح‌طلبان به پایان رسیده است اما من تاکید کرده و می‌کنم که اصلاح‌طلبی یک تفکر بوده و قابل حذف شدن نیست. این جریان ماندگار است و هرچه جلوتر می رویم، علاقه جامعه به این جریان بیشتر می‌شود اما آنچه اهمیت دارد، روش و استراتژی اصلاح‌طلبان در جهت تحقق اصلاحات است.

وی همچنین تاکید کرد: اصلاح‌طلبان باید اصلاحات را از خود آغاز کنند و روش‌های به‌روز، مردمی و باانصاف و عدالت در پیش بگیرند. الان اصلاح طلبان دغدغه مجلس را ندارند زیرا مجلس در اختیار اصولگرایان است پس باید از این فرصت استفاده کرده و به تقویت جایگاه خود در میان مردم بپردازند. در جهت کاهش دردهای جامعه حرکت کرده و احزاب خود را تقویت کنند. نباید تصور شود که اصلاح‌طلبان باید به دنبال زندگی شخصی خود بروند زیرا اکنون زمان بازسازی اصلاحات است.

منتجب‌نیا در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو از نیروهای خود حمایت می کنند یا به سوی نامزدهای نیابتی می روند، اظهار کرد: اصل در انتخابات این است که هر جناحی از نامزد خود حمایت کند اما گاهی برای دفع ضرر بزرگ‌تر، ضرر کمتر انتخاب می شود. در سال ۹۲ و ۹۶ اصلاح طلبان برای دفع ضرر و خطر بزرگ‌تر، به استقبال روحانی رفت و شعارها و برنامه‌های او هم هماهنگ با اصلاح طلبان بود اما اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ باید از نیروهای اصلاح‌طلب حمایت کنند زیرا نیروهای باتجربه و کارآمد زیادی در میان اصلاح‌طلبان وجود دارند و  به سمت نامزد نیابتی نروند. اگر اصلاح طلب بر نامزد خود اجماع کرده و وحدت نظر داشته باشند، بعید نیست مردم به کسی رای دهند که صددرصد اصلاح‌طلب باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید