پیر شدن جمعیت کشور فاجعه است

کدخبر: ۳۴۳۱۴۱
اقتصادنیوز: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: پیر شدن جمعیت کشور یک فاجعه است که تبعات آن ۳۰ سال دیگر آشکار می‌شود بنابر این باید فرزندآوری با برنامه‌ریزی فرهنگی تشویق و مورد حمایت قرار گیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی شامگاه دوشنبه در جلسه هماهنگی بنیاد غدیر افزود: این روال رشد جمعیت برای جامعه اسلامی پذیرفته نیست و برای حل این مشکل اقدامات لازم از هم اکنون باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه یزد با تبیین آمار سقط جنین، تصادفات و برخی حوادث دیگر که موجب کاهش جمعیت می‌شود، تصریح کرد: با توجه به آمار مرگ و میر بالا اگر زاد و ولد در کشور هم محدود شود، شرایط مناسبی پیش روی کشور در این زمینه نیست.

ناصری یزدی  اظهار کرد: در زندگی برخی افراد در جامعه توکل و توسل از بین رفته و خانواده‌ها از هزینه‌های فرزنددار شدن هراس دارند در حالی که خداوند رزق و روزی آنها را وعده داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در خصوص غدیر گفت: برنامه‌های این مناسبت باید وجهه مردمی خود را حفظ کند و اصناف، بازار و مردم در این زمینه احساس وظیفه کنند .

ناصری یزدی افزود: غدیر باید به معنای واقعی احیا شود نه به شکل صوری و تنها با برگزاری جشن نمی‌توان به این مهم دست یافت بلکه باید معرفت آن در جامعه ایجاد شود.

در این نشست در خصوص برنامه های این بنیاد بحث و تبادل نظر شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید