کناره‌گیری رئیس و معاون صدای آمریکا؛ فیلمساز متحد ترامپ بهVOA می‌رود!

کدخبر: ۳۴۳۱۶۰
اقتصادنیوز: مدیر و معاون شبکه صدای آمریکا در میانه اختلافات با دولت ترامپ استعفا کردند.

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه لس‌آنجس‌تایمز بامداد سه‌شنبه گزارش داد که استعفای «آماندا بنت» مدیر شبکه صدای آمریکا و «سندی سوگاوارا» معاون وی همزمان با اختلافات این شبکه با دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به شائبه‌ها پیرامون عدم استقلال این شبکه دامن زده است.

استعفای بنت و معاونش در حالی اعلام می‌شود که قرار است «مایکل پک» فیلمساز و یکی از متحدان ترامپ مدیریت این شبکه را به عهده بگیرد.

اخیرا اختلافات میان دولت ترامپ و هواداران او با شبکه صدای آمریکا به دلیل مطابق نبودن روایت این شبکه از همه‌گیری ویروس کرونا در جهان با روایت دولت ترامپ از واکنش چین به این همه‌گیری بالا گرفته بود.

دولت ترامپ به تازگی در بیانیه‌ای رسما از این شبکه انتقاد کرده و به «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها» دستور داده بود که با خبرنگاران صدای آمریکا همکاری نکند.

دولت ترامپ همچنین بخش فارسی شبکه صدای آمریکا را نیز به باد انتقاد گرفته و از این شبکه می‌خواست که تبلیغات ضدایرانی خود را افزایش دهد.

«برایان هوک» مسوول گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا اوایل خردادماه در مقاله‌ای که در روزنامه نیویورک‌پست منتشر شد با این بهانه که اولویت دولت ترامپ مقابله با انتشار اطلاعات دروغ و تبلیغات از سوی ایران است، از این شبکه خواست مطالب ضدایرانی خود را افزایش دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید