خبرهای بد ایالت آیووا به ترامپ رسید!

کدخبر: ۳۴۳۲۲۷
اقتصادنیوز: تازه‌ترین نظرسنجی‌های انجام شده در ایالت آیووا که ترامپ با ۹ درصد بیشتر، رقابت را از هیلاری کلینتون برده بود، گویای آن است که تنها یک درصد از بایدن جلوتر است.

به گزارش اقتصادنیوز پایگاه خبری "دیموین رجیستر" بر اساس نتایج جدیدترین نظرسنجی در ایالت محافظه کار آیووا اعلام کرد ترامپ با تنها یک امتیاز یعنی ۴۴ درصد نسبت به بایدن با ۴۳ درصد پیشتاز انتخاب کسانی بوده است که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند.

بر این اساس، رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ رای ایالت آیووا را با فاصله زیادی از آن خود کرده بود، از این رو، به نظر می‌رسد که وضع او در ماه نوامبر شکننده شده باشد.

اهمیت این نظرسنجی تازه در آنجاست که نظرسنجی‌های دیگر نیز در آمریکا حکایت از وضعیت شکننده آرای ترامپ برای انتخابات نوامبر دارد.

این نظرسنجی‌ها که پس از همه‌گیری کرونا و ناآرامی‌های گسترده و اعتراض‌های سراسری علیه نیروهای پلیس و امنیتی صورت می‌گیرد، نشان می‌دهد که حتی در ایالت‌های محافظه کار و عمدتا سفید پوست چون آیووا، آرای ترامپ ریزش قابل توجهی داشته است.

با اینکه ترامپ دست به هزینه هنگفت تبلیغاتی در آیووا زده و از اوایل ماه مه تا اوایل ژوئن، بیش از ۴۰۰ هزار دلار خرج تبلیغات تلویزیونی در آیووا کرده است. همچنین اعضای کابینه وی زمان قابل توجهی را در آیووا گذرانده‌اند. ماه گذشته ، مایک پنس معاون وی، برای دیدار با رهبران مذهبی و کشاورزی از شهرهای دیموین و اروبندیل دیدار کرد.

هرچند هنوز پنج ماه تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی است و این زمان برای تغییر نتیجه رقابت‌های انتخاباتی، زمان زیادی به شمار می‌رود.

طبق نتایج نظرسنجی قبلی سی ان ان و موسسه «اس اس آر اس»، بیش از ۹۰ درصد از هواداران ترامپ گفتند که به وی رای می‌دهند و همچنین بیش از ۹۰ درصد از مخالفان وی گفتند که به بایدن رای خواهند داد.

«نیت سیلور» سردبیر وب سایت «فایو ثرتی ایت» تخمین می‌زند که یک رئیس جمهوری با میزان محبوبیت ۴۰ درصدی در ماه ژوئن، از شانس پیروزی ۲۰ درصدی در انتخابات پیش‌رو برخوردار است.

با این همه، میزان محبوبیت ترامپ در مقایسه با هر یک از رئیس جمهوری‌های قبل از وی، باثبات‌تر بوده است اگرچه وضعیت این کشور به دلیل اعتراض‌های نژادپرستانه، گسترش کرونا، رکود اقتصادی و افزایش بی‌سابقه بیکاری، دستخوش تنش‌های گسترده شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید