آمریکا زودتر از زمان تعیین شده آزمایش هسته ای انجام می دهد

کدخبر: ۳۴۳۲۴۴
اقتصاد نیوز: کمیته سرویس‌های مسلح سنای آمریکا، اصلاحیه‌ای را به جریان انداخته است که هدفش کاستن از میزان زمانی است که انجام یک آزمایش هسته‌ای زمان می‌برد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، این اصلاحیه که از سوی سناتور "تام کاتن" جمهوری‌خواه ارائه شده، دست‌کم ۱۰ میلیون دلار برای "اجرای پروژه‌های مرتبط با کاهش زمان مورد نیاز برای انجام یک آزمایش هسته‌ای، در صورت لزوم" اختصاص می‌دهد.

به گفته یک منبع در کنگره آمریکا، این اصلاحیه در روزهای گذشته در جلسه غیر علنی اعضای این حزب که درباره "قانون اختیار دفاع ملی" بود، به تایید رسید.  

این کمیته پنج‌شنبه از تایید قانون اختیار دفاع ملی امسال خبر داد و خلاصه‌ای از آن را منتشر کرد اما متن کامل و گزارش این کمیته شامل تمام اصلاحیه‌های تایید شده، هنوز منتشر نشده است. سخنگوی این کمیته در رابطه با اصلاحیه مورد نظر تام کاتن گفت، متن این لایحه به زودی در دسترس قرار می‌گیرد.

خبر اصلاحیه کاتن پس آن منتشر می‌شود که دولت ترامپ ظاهرا چشم‌انداز از سرگیری آزمایش‌های هسته‌ای به عنوان تاکتیک مذاکره را مطرح کرده است تا یک توافق سه‌جانبه با روسیه و چین تضمین شود. واشنگتن پست ماه گذشته گزارش داد، ایده انجام اولین آزمایش هسته‌ای آمریکا طی چندین دهه، در نشست ۱۵ مه با حضور مقام‌های ارشد مطرح شد.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید