تصمیم فرانسه برای فشار بیشتر بر ایران در زمینه پرونده هسته‌ای

کدخبر: ۳۴۳۳۴۸
اقتصادنیوز: فرانسه گفته با شرکای اروپایی خود برای اعمال فشار بر ایران از طریق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز یک رسانه انگلیسی به نقل از فرانسه گزارش داده این کشور در حال همکاری با شریکان اروپایی خود جهت اعمال فشار بر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

«آگنس ون در مول»، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در نشست خبری گفت: «ایران، همانند هر کشور دیگری باید هنگامی که با درخواست دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اعطای دسترسی مواجه می‌شود بی‌درنگ و بدون تأخیر به آن پاسخ دهد و اجازه دهد بازرس‌های آژانس، نبود مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده در خاکش را به اثبات برسانند.»

او اضافه کرد: «این برای حفظ مرجعیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و قوت نظام راستی‌آزمایی آن ضروری است.»

طرف‌های اروپایی برجام در پایان بار دیگر از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بابت صدور گزارش فصلی خود در خصوص اجرای برجام توسط ایران تقدیر کرده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی ماه پیش ضمن اذعان به اینکه در حال انجام بازرسی‌های بی‌سابقه از تأسیسات هسته‌ای اعلام‌شده ایران است گفت: خواستار بازرسی از اماکنی است که ممکن است در آن‌ها در اوایل سال ۲۰۰۰ پژوهش‌هایی در مقیاس کوچک بر روی مواد هسته‌ای انجام شده باشند.

ادعایی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح کرده نخستین بار توسط اسرائیل مطرح شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید