اعتراض کتبی عراق به تجاوز نظامی ترکیه

کدخبر: ۳۴۳۵۷۸
براساس بیانیه وزارت دفاع ترکیه، هواپیماهای F-۱۶  و پهپادهای این کشور در 36 ساعت به بیش از 500 هدف پ‌ک‌ک حمله کرده و آنها را منهدم کردند. این اقدام با اعتراض رسمی عراق مواجه شده است.
اعتراض کتبی عراق به تجاوز نظامی ترکیه

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، جنگنده‌های ترکیه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در چندین مرحله به اهداف پ‌ک‌ک در مناطق مختلف شمال عراق حمله کردند.
آنکارا می‌گوید حملات به شمال عراق در واکنش به افزایش حملات پ‌ک‌ک به پایگاه‌های ارتش ترکیه انجام گرفته است.

براساس بیانیه وزارت دفاع ترکیه، هواپیماهای F-۱۶ و پهپادهای این کشور در 36 ساعت به بیش از 500 هدف پ‌ک‌ک حمله کرده و آنها را منهدم کردند.
در این بیانیه اعلام شده که عملیات «پنجه ببر» بسیار خوب پیش می‌رود و در ادامه با همان جدیت و اراده، این عملیات را با موفقیت به پایان خواهیم رساند.

بیانیه به نقل از «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه تاکید کرده که آنکارا مرتب به عناصر پ.ک.ک حمله می کند، هم در جنوب شرق کشور و هم در شمال عراق که این گروه در آنجا مستقر است.
در همین حال، وزارت امور خارجه عراق در اعتراض به حمله بامداد دوشنبه جنگنده - بمب‌افکن‌های ترکیه به عمق 193 کیلومتری حریم هوایی عراق، روز سه شنبه سفیر ترکیه در بغداد را فراخواند.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که به دنبال بمباران ترکیه در برخی مناطق شمال عراق و وحشتی که در بین اهالی ایجاد کرد، «فاتح ییلدز» سفیر ترکیه در بغداد به وزارت امور خارجه عراق فرا خوانده شد.
این بیانیه اضافه کرده است که «عبدالکریم هاشم» قائم مقام وزارت امور خارجه عراق در این دیدار، یادداشت اعتراض آمیز عراق را تحویل سفیر ترکیه در بغداد داد.
یادداشت اعتراض آمیز در برگیرنده محکومیت اقدام ترکیه به خاطر نقض حریم و حاکمیت سرزمینی و هوایی عراق است و اقدام آنکارا برخلاف معاهده ها و قوانین بین المللی مربوطه، روابط دوستی، اصول حسن همجواری و احترام متقابل می باشد.
وزارت امور خارجه عراق در یادداشت خود از ترکیه خواسته است که عملیات نظامی یکجانبه را متوقف کرده و همچنین از آمادگی عراق برای همکاری مشترک برای تامین امنیت مرزها در چارچوب منافع دو طرف خبر داده است.
وزارت امور خارجه عراق در سال های اخیر بارها در اعتراض به سیاست های ترکیه در امور امنیتی و آبی و نقض حریم هوایی و سرزمینی عراق، سفیر ترکیه را در بغداد فراخوانده و این در حالی است که بخشی از نظامیان ترکیه از 2015 تا به امروز در شمال عراق مستقر هستند و با وجود درخواست های مکرر بغداد، آنکارا حاضر به بیرون کشیدن آنها از خاک عراق نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید