وزیرخارجه انگلیس مدعی شد

به دنبال راه‌حل دیپلماتیک برای «فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در خاورمیانه» هستیم

کدخبر: ۳۴۳۷۲۳
اقتصادنیوز؛ دومینیک راب، وزیرامورخارجه انگلیس از سفر به برلین با هدف گفت‌وگو با همتایان اروپایی خبر داد و مدعی شد هدف این گفت‌وگوها «مسئول دانستن ایران در ایجاد بی‌ثباتی در منطقه و باز گذاشتن درب برای ایران جهت یافتن راهی مسالمت‌آمیز و رو به جلو» خواهد بود.

انگلیس: درخصوص مسائل ایران و چین همکاری بین‌المللی امری حیاتی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه گفت، همکاری بین‌المللی درخصوص کنترل ویروس کرونا و مسائل ایران و هنگ‌کنگ امری حیاتی است.

راب که امروز (جمعه) جهت گفت‌وگو با همتایان اروپایی خود بر سر مسائلی نظیر ایران و چین عازم برلین است، مدعی شد: «هدف این گفت‌وگوها یافتن راه‌حل دیپلماتیک برای فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در خاورمیانه است».

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه ادعاهای خود گفت، همچنین هدف این گفت‌وگوها «مسئول دانستن ایران در ایجاد بی‌ثباتی در منطقه و باز گذاشتن درب برای ایران جهت یافتن راهی مسالمت‌آمیز و رو به جلو» خواهد بود.

راب افزود: «همچنین وزرای "E3" لایحه پیشنهادی جدید چین برای امنیت ملی در هنگ‌کنگ و اهمیت همکاری درخصوص تشویق چین به پایبندی به تعهدات بین‌المللی را به بحث خواهد گذاشت».

وی در ادامه گفت انگلیس، آلمان و فرانسه تاریخ مشترک طولانی داشته و جهت ادامه همکاری‌ها در راستای تقویت ارزش‌های مشترک، نگاهی رو به جلو خواهند داشت.

راب روز گذشته (پنجشنبه) نیز با اتهام‌زنی علیه چین، ایران و روسیه، گفت: «می‌دانیم راین کشورها در ارائه اطلاعات گمراه‌کننده و تبلیغات مشارکت دارند». 

وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد: «قطعاً روسیه و دیگر کشورها و عاملان غیردولتی نظاره‌گر چالش‌هایی هستند که کووید ایجاد کرده است و در تلاشند از آن بهره‌برداری کنند».

«کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه در نشست فصلی شورای حکام با موضوع بررسی گزارش مدیرکل در مورد موافقتنامه پادمان ان.پی.تی ایران که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، دو درخواست دسترسی آژانس را مبتنی بر اطلاعات غیرمعتبر و ادعایی خواند و تصریح کرد: ایران قلمرو خود را بر مبنای ادعاهای دشمنانش به روی آژانس باز نمی‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید