قاضی منصوری، متهم ردیف نهم پرونده طبری، که بود؟

کدخبر: ۳۴۳۷۸۳
اقتصادنیوز: عصر امروز پلیس رومانی از مرگ غلام‌رضا منصوری، متهم ردیف نهم پرونده اکبر طبری معاون اجرایی صادق لاریجانی در ایام ریاست وی بر قوه قضائیه خبر داد.
قاضی منصوری، متهم ردیف نهم پرونده طبری، که بود؟

 به گزارش اقتصادنیوز منصوری در دادگاه طبری به دریافت رشوه 500هزار یورویی متهم شده بود. در روزهای اخیر بحث بازداشت و استرداد این قاضی پرحاشیه از رومانی مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفته بود.

غلام‌رضا منصوری که بود

غلامرضا منصوری قاضی بازنشسته اجراییات بخش لواسانات، بازپرس شعبه ۹ دادسرای کارکنان دولت و قاضی دادسرای فرهنگ و رسانه بود. طبق ادعای برخی از روزنامه‌نگاران ایرانی اوسابقه صدور احکام سنگین برای برخی فعالان رسانه‌ای و سیاسی در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود را در کارنامه خود داشت.بر اساس ادعای منصوری برخی خبرنگاران در مهر ۱۳۹۱ دستور توقیف روزنامه شرق و بازداشت مدیرمسئول آن را صادر کرد.

منصوری متهم به مشارکت در باند رشوه خواری در قوه قضاییه بود و پس از تشکیل دادگاه اکبر طبری، معاون اجرایی صادق لاریجانی، رئیس پیشین قوه قضائیه، نام وی بر سر زبان‌ها افتاد و مشخص شد که در خارج از کشور به سر می‌برد. به گفته مقام های قضایی او در مرداد سال ۱۳۹۸ از کشور خارج شده بود. 

در جلسه سوم دادگاه، فرهاد مشایخ گفت در سه چهار روز گذشته، غلامرضا منصوری با او تماس گرفته و از خواسته است که در جلسه دادگاه بگوید که ۵۰۰ هزار یورو را «قرض» داده ولی او قبول نکرده و به منصوری گفته است: «چرا باید این حرف را بزنم». به گفته فرهاد مشایخ، این پول با درخواست حسن نجفی، یکی از دیگر از متهمان پرونده که او نیز از کشور خارج شده، به منصوری پرداخت شده است. فرهاد مشایخ گفت او منصوری را اولین بار در دفتر اکبر طبری، دیده است و در جلسه سوم دادگاه، مشخص شد که غلامرضا منصوری در مرداد سال ۱۳۹۸ از کشور خارج شده.

فرهاد مشایخ همچنین گفت: «نجفی اظهار کرد که منصوری مزاحم وی شده و از من پول و ملک می‌خواهد که در ۵ نوبت ۵ بسته که جمعاً ۵۰۰ هزار یورو بود به او دادیم، اما باز هم قانع نشد».

پس از آن گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت او در رومانی منتشر شد، اما قاضی دادگاهی در شهر بخارست تصمیم گرفت این متهم تا تاریخ ۲۰ تیر ماه تحت شرایط خاصی آزاد باشد.

مرگ

در ۳۰ خرداد ۱۳۹۹، رسانه‌ها اعلام کردند غلامرضا منصوری از پنجره محل اقامت خود به پایین پرت شده و جان خود را از دست داده است. بر اساس این گزارش، پلیس محلی ساعت دو و سی دقیقه بعدازظهر، با تماس تلفنی قسمت پذیرش هتل محل اقامت منصوری مطلع شد پیکر بی‌جان فردی که ساکن یکی از طبقات فوقانی هتل بوده، در پیاده‌روی مقابل این هتل یافته شده است.‌هم‌اکنون پلیس در حال تحقیق درباره دلیل مرگ، و بررسی این موضوع است که آیا این فرد از پنجره پرت شده یا اقدام به خودکشی کرده است.

در این زمینه پلیس ایران نیز خبر مرگ منصوری را تایید کرد و اعلام کرد که او خودکشی کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید