اهمیت ورزش در کاهش مرگ‌و‌میر سالانه

کدخبر: ۳۴۳۹۹۵
​اقتصاد نیوز:دانشمندان اعلام کردند که ورزش، سالیانه از حدود 4 میلیون مرگ زودرس جلوگیری می‌کند.
اهمیت ورزش در کاهش مرگ‌و‌میر سالانه

به گزارشاقتصاد نیوز به نقل از  ایسکانیوز، براساس تحقیق جدید فعالیت بدنی باعث کاهش مرگ و میر زودرس 15درصد یا حدود 3.9 میلیون نفر در سال می‌شود.

محققان برای این مطالعه داده های 168 کشور را تحلیل کردند. سازمان بهداشت جهانی حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط​​، 75 دقیقه فعالیت شدید یا ترکیبی معادل هر هفته را توصیه می کند.

محققان با تلفیق اطلاعات مربوط به ورزش با تخمین خطر ابتلا به مرگ زودرس در بین افراد فعال و غیرفعال، تخمین زدند که فعالیت بدنی از چه میزان مرگ و میر زودرس جلوگیری می‌کند.

محققان دانشگاه ادینبرو و دانشگاه کمبریج در انگلستان توجه زیادی به خطرات سلامتی ناشی از عدم تحرک دارند؛ اما فواید ورزش باید مورد توجه قرار گیرد.

فعال بودن در هنگام قرنطینه کرونا ویروس می تواند چالش برانگیز باشد؛ بنابراین محققان پیشنهادهای زیر را ارائه می‌دهند: روزانه پیاده روی کنید یا هر فعالیتی که می توانید انجام دهید.

می‌توانید یوگا انجام دهید یا به جلسات ورزش آنلاین بروید؛ باغبانی هم برای کشش و خم شدن بسیار عالی است.

ورزش منظم برای سلامتی ضروری است. با این حال، ورزش بیش از حد می تواند اثرات منفی از جمله کاهش عملکرد و خستگی شدید داشته باشد. ورزشکاران حرفه ای که به صورت تیمی یا انفرادی کار می کنند و مدام در معرض مصدومیت های شدید بدنی قرار می گیرند، اغلب با این مشکلات روبرو می شوند. محققان به این نتیجه رسیدند که خستگی و کاهش ظرفیت شناختی ممکن است اولین گام در فرآیند فرسودگی باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید