انتقاد معاون استاندار تهران از عملکرد بانک‌های استان تهران

کدخبر: ۳۴۴۰۵۳
اقتصادنیوز: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با انتقاد از عملکرد بانک‌های استان تهران در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ بر تسریع روند پرداخت تسهیلات تاکید کرد.
انتقاد معاون استاندار تهران از عملکرد بانک‌های استان تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، حشمت اله عسگری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار داشت: برنامه ۱۶ شهرستان در محورهای مختلف از جمله محرک شهرستان ها، پروژه های اقتصاد مقاومتی، واحدهای تولیدی آسیب دیده از شرایط کرونا و واحدهایی که مشکلات عمومی دارند به صورت میدانی مورد بررسی قرار می گیرد تا رفع مشکلات آنها در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در این جلسه مشکلات بیمه و مالیات و ابلاغیه های متعدد در مورد حمایت از بخش تولید مورد بررسی قرار گرفت، مصوبه مالیاتی جهت بخشودگی جرایم برای مودیان حقیقی و حقوقی تا سقف ۵ میلیارد تومان و ۵ میلیارد به بالا که اگر مانده بدهی را تا دوره زمانی پایان دی ماه قبل از کرونا و بعد از کرونا از ۱۲ اسفند تا ۳۱ خرداد پرداخت کنند تا ۱۰۰ درصد مشمول بخشودگی جرایم می شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به لزوم همراهی بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان تصریح کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ در بخش کشاورزی و صنعت و عملکرد بانک ها در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.

عسگری همچنین خاطرنشان کرد: ۱۳۸۷ میلیارد تومان سهم استان از تبصره ۱۸ است و طرح هایی که از طریق دبیرخانه معرفی شده چیزی حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان به بالا بوده است اما بانک‌ها عملکرد خوبی در این زمینه نداشتند که تذکرات لازم به بانک‌ها داده شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید