الزام نصب کد رهگیری روی لوازم خانگی

کدخبر: ۳۴۴۰۵۶
اقتصادنیوز: معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران با بیان اینکه از اول تیر بر اساس کد‌های روی کالاها، شناسه کالا تعلق می‌گیرد گفت: خریداران مغایرت بین کد و شناسه کالا را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.
الزام نصب کد رهگیری روی لوازم خانگی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هوشیار فقیهی معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما تصریح کرد: شفاف سازی فرآیند توزیع در  زنجیره ارزش کل کالا‌های کشور یکی از اهداف ماست و مدیران اقتصادی کشور سال‌های متمادی در پی همین موضوع هستند.

وی ادامه داد: یکی از حوزه‌های موفق در این زمینه، رجیستر کردن موبایل بود که اکنون قاچاق این کالا به صفر رسیده است.

فقیهی با بیان اینکه برای لوازم خانگی هم همین روند را در راستای شفاف سازی ادامه خواهیم داد، افزود: در دولت تلاش شد سامانه‌ها به صورتی شکل داده شود که توانایی ثبت و ضبط کل کالا‌ها در این فرآیند‌ها وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از فردا بر اساس کد‌های روی کالاها، شناسه کالا تعلق می‌گیرد، اضافه کرد: با توجه به کنترلی که از طریق سامانه ۱۲۴ انجام می‌شود انتظار می‌رود کنترل قیمتی هم انجام شود.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی اتاق اصناف گفت: اگر بتوانیم به اندازه کافی کالا را تأمین و عرضه کنیم قطعاً این موضوع قیمت‌ها را تنظیم می‌کند و تنظیم قیمت به صورت دستوری مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

 فقیهی افزود: نهاد‌های حاکمیتی باید برای تأمین ارز و واردات کالا‌های مورد نیاز لوازم خانگی، تمهیدات ویژه‌ای را بیندیشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید