سخنگوی کرملین:

هیچ ادعای سرزمینی علیه همسایگان خود نداریم

کدخبر: ۳۴۴۴۴۲
اقتصادنیوز؛ سخنگوی کاخ کرملین امروز در مصاحبه با یک شبکه دولتی روسیه عنوان کرد که مسکو هیچ ادعای سرزمینی علیه کشور‌های همسایه خود ندارد.

پسکوف

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز (دوشنبه) با شبکه یک روسیه مصاحبه کرد. 

وی به خبرنگاران این شبکه تلویزیونی که در مورد اظهارات روز گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، صحبت می‌کردند، گفت روسیه هیچ ادعایی در قلمروی همسایگان خود ندارد. 

پسکوف گفت: «مسکو هیچ ادعای سرزمینی علیه همسایگان خود ندارد.»

سخنگوی کرملین همچنین امروز از برگزاری مذاکرات بین پوتین با رهبران کشور‌هایی که به رژه «روز پیروزی» این کشور دعوت شده‌اند، خبر داد.  

وی در این باره گفت: «البته پوتین در حاشیه (این رژه) با مهمانان صحبت خواهد کرد.» 

وی همچنین افزود که پوتین پذیرای رؤسای کشور‌ها و دولت‌ها در این مراسم خواهد بود. 

مراسم رژه روز پیروزی قرار است روز بیست و چهارم ژوئن (چهارم تیر ماه) در این کشور برگزار شود. 

یک رسانه‌ اوکراینی هفته گذشته گزارش داد که اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه روسیه را به دلیل ضمیمه شبه‌جزیره کریمه تمدید کرد. این تحریم‌ها تا ژوئن ٢٠٢١ تمدید شده‌اند.

این تحریم‌ها در حالی علیه روسیه تمدید شدند که پیش از این سفیران اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از تمدید این تحریم‌ها خبر داده بودند و از «بسته تحریمی کریمه» علیه روسیه برای یک سال دیگر حمایت کردند. 

وزارت خارجه روسیه نیز پیشتر گفته بود که مقامات برخی کشورهای اروپایی پیام داده‌اند که سیاست کنونی اتحادیه اروپا در مورد روسیه به نفع این کشورها و اوضاع کنونی جهان نیست. 

شبه جزیره کریمه واقع در جنوب اوکراین در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری یک همه پرسی به خاک روسیه ملحق شد؛ اما اوکراین و غرب نتیجه این همه پرسی را نپذیرفتند و آن را جدایی طلبی بر خلاف قوانین بین‌المللی خواندند.

روز گذشته نیز ولادیمیر پوتین در مصاحبه با همین شبکه تلویزیونی که در مورد فیلم «روسیه، پوتین، کرملین» بود، عنوان کرد: «نمی‌خواهم به این موضوع فکر کنم که کسی به عمد قصد دارد سیستم سیاسی ما را بلرزاند، گرچه (سیستم سیاسی ما) مطمئناً باید ضمانت‌های داخلی معینی داشته باشد، ضمانت‌هایی برای حفظ خود. همه ما باید به موضوع پایدار ساختن این سیستم فکر کنیم چه در برابر شوک‌های داخلی و چه خارجی.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید