تولید تانک هوشمند و زرهی کنترل از راه دور

کدخبر: ۳۴۴۴۷۴
اقتصاد نیوز:دو شرکت فناوری در استونی و بلژیک از تولید تانک رباتیک جدیدی خبر داده اند که از راه دور قابل کنترل بوده و از تجهیزات جنگی متنوعی برخوردار است.
تولید تانک هوشمند و زرهی کنترل از راه دور

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری مهر ، این تانک رباتیک که Type-X Robotic نام دارد، به صورت ماژولار طراحی شده تا بخش‌های مختلف آن به صورت مستقل قابل ارتقا و تعویض باشند.

تولید تانک هوشمند و زرهی کنترل از راه دور

این تانک مجهز به یک برجک کوچک دیده بانی و شلیک است و با توجه به اینکه وزن آن از ۱۲ تن فراتر نمی‌رود از تحرک مناسبی برخوردار بوده و سرعت عمل بالایی برای جابجایی دارد. همچنین امکان حمل و نقل آن با استفاده از هلیکوپترها و انتقال به زمین با استفاده از چترهای نجات وجود دارد.

Type-X Robotic مدل به روزشده THeMIS محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۶ توسط شرکت Milrem Robotics در استونی تولید شد. این محصول دارای هوش مصنوعی برای پشتیبانی از نیروهای پیاده و تعامل با آنهاست و حتی خود می‌تواند به طور مستقل در مورد اقدام مناسب در صحنه نبرد تصمیم بگیرد.

از جمله تجهیزات جنگی قابل نصب بر روی این تانک هوشمند می‌توان به توپ‌های ۲۵، ۳۰ میلیمتری و بزرگ‌تر، انواع موشک‌های ضدتانک و غیره اشاره کرد. دوربین‌های حرارتی و تصویربرداری قدرتمند نیز امکانات این تانک را تکمیل می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید