تصویر رهبر گروهی که فرمان ترور آیت‌الله خامنه‌ای را صادر کرد

کدخبر: ۳۴۴۹۴۰
قتصادنیوز: گروهک تروریستی فرقان در اردیبهشت سال ۱۳۵۸ تأسیس شد و هدف اصلی از تشکیل آن انجام عملیات‌هایی علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سرکرده این گروه اکبر گودرزی بود که در روز ۱۸ دی ۱۳۵۸ شمسی دستگیر و در روز ۳ خرداد ۱۳۵۹ خورشیدی اعدام شد.  
 این گروه از انجام نخستین عملیات مسلحانه خود در سوم اردیبهشت ۱۳۵۸ تا زمان دستگیری اکبر گودرزی و نابودی تقریبی گروه، نزدیک به ۲۰ ترور سیاسی انجام داد. اکبر گودرزی سرکرده گروهک فرقان، فعالیت مذهبی خود در تهران را از مسجد الهادی واقع در جنوب تهران شروع کرد. سپس به مسجد شیخ‌هادی، مسجد فاطمیه، مسجد خمسه و محافل خانگی کشیده شده است. جوهره اصلی تفکرات گودرزی و گروه فرقان را بنیانگذاران اولیه سازمان مجاهدین خلق (منافقین)، حبیب‌الله آشوری و نوآوری‌های روشنفکران دینی شکل می‌داد. اما در کل اکبر گودرزی یک طلبه کم‌سواد بود که مطالعات اسلامی او به مراتب کمتر از مطالعات جنبی بود.
 

فرقانی‌ها ترورهای خود را یکی پس از دیگری اجرایی می کردند؛ آیت‌الله اکبرهاشمی رفسنجانی، آیت‌الله مرتضی مطهری، سپهبد ولی‌الله قرنی، آیت‌الله مفتح و حاج مهدی عراقی. اما مورد بعدی ترور آنها در روز ششم سال شصت  آیت‌الله سید علی خامنه‌ای بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید