اتفاق بد در بازار خودرو

کدخبر: ۳۴۵۱۳۶
اقتصاد نیوز: ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه ، در آخرین روز هفته ، بازار خرید و فرش خودرو را قفل کرد.
اتفاق بد در بازار خودرو

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبر آنلاین: در حالی امروز خرید  فروش خودرو در بازار متوقف شد که بررسی ها نشان می دهد قیمت خودرو در بازار آزاد طی دو هفته اخیر رشدی بیش از ۱۰ درصدی را تجربه کرده است . این میزان رشد به تایید رییس اتحادیه نمایشگاه داران نیز رسیده بود و وی از افزایش ۵ الی ۱۴ درصدی قیمت ها در بازار خبر داده بود.

با افزایش قیمت ارز، افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو نیز با شتاب بیشتری همراه شد ه طوری که قیمت پژو ۴۰۵ به حدود  ۱۲۵ و ۵۰۰ هزار میلیون تومان رسید .بسیاری از معامله گران انتظار داشتند قرعه کشی خودرو برای مصرف کنندگان واقعی تا حدی بتواند التهاب بازار خودرو را کاهش دهد اما در عمل این اتفاق رخ نداد. امروز اما از پس ریزش قیمت ها در بازار ارز و سکه ، خودروها با کاهشی در محدده یک تا یک و یک میلیون تومان مواجه شدند. امروز ساینا به قیمتی در حدود ۹۵ یلیون تومان، کوییک به قیمتی نزدیک به ۹۹ میلیون تومان و سمند به قیمتی در حدود ۱۲۶ میلیون تومان فایل شد.

قیمت پراید ۱۱۱ به ۷۹ میلیون تومان و قیمت پراید ۱۳۲ به قیمت ۷۷ میلیون تومان از سوی آگهی دهندگان اعلام شد. بررسی ها نشان می دهد بخش مهمی از خریداران حاضر در بازار را خریدارانی تشکیل می دهند که به قصد حفظ ارزش سرمایه خود وارد بازار خودرو شده اند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید