عضو هیئت رئیسه مجلس تکلیف فیلترینگ اینستاگرام را مشخص کرد

کدخبر: ۳۴۵۴۶۳
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس قطعا در شرایط فعلی طرحی برای فیلترینگ فضای مجازی ندارد، گفت: اصرار مجلس بر توسعه زیر ساخت‌های شبکه ملی اطلاعات است.

به گزارش اقتصادنیوز، محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اخبار منتشر شده در فضای مجازی درباره طرح مجلس برای فیلترینگ فضای مجازی، گفت: دو هفته گذشته که وزیر ارتباطات در مجلس حضور یافت و گزارشی از عملکرد وزارتخانه مطبوع خودبه نمایندگان ارائه کرد محور بحث‌های وی شبکه ملی اطلاعات و لزوم قطع وابستگی به خارج و گسترش شبکه ملی اطلاعات داخلی بود.

وی با بیان اینکه برخی از توضیحات وزیر ارتباطات مورد قبول نمایندگان قرار گرفت و برخی از نمایندگان نیز انتقاداتی داشتند، ادامه داد: در آن جلسه به موضوع فیلترینگ به صورت گذرا اشاره شد و پس از آن جلسه یکی از نمایندگان مجلس اظهار نظری داشته که این برداشت ایجاد شده که مجلس به طور کلی به دنبال بحث فیلترینگ است که اینگونه نیست و آن نماینده اظهار نظر شخصی کرده است.

نماینده تبریز در مجلس با تاکید براینکه نه تنها در آن جلسه بلکه در هیچ جلسه‌ای درباره فیلترینگ فضای مجازی به ویژه اینستاگرام بحثی انجام نشده است، عنوان کرد:به فرض اینکه اگر قرار است اقدامی در زمینه فیلترینگ انجام شود باید همه جوانب موضوع در نظر گرفته شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس قطعا در شرایط فعلی طرحی برای فیلترینگ فضای مجازی ندارد، تصریح کرد: اصرار مجلس بر توسعه زیر ساخت‌های  شبکه ملی اطلاعات است و نمایندگان انتقاداتی که در این زمینه دارند بر روی این موضوع است که کارها برای تکمیل این شبکه به کندی پیش می‌رود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید