آخرین ارزیابی سازمان بهداشت جهانی از ساخت واکسن کرونا

کدخبر: ۳۴۵۴۹۷
اقتصادنیوز؛ سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: واکسنی که شرکت «استرازینیکا» در حال ساخت آن است، به احتمال زیاد پیشروترین واکسن در جهان خواهد بود.
آخرین ارزیابی سازمان بهداشت جهانی از ساخت واکسن کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تابناک؛ 

سازمان بهداشت جهانی در تازه‌ترین ارزیابی خود درباره واکسن کرونا اعلام کرد که واکسن شرکت « استرازینیکا » که در حال ساخت آن است، به احتمال زیاد پیشروترین و پیشرفته‌ترین واکسن در جهان خواهد بود.کارشناس ارشد سازمان بهداشت جهانی با اشاره به اینکه واکسن شرکت « مدرنا » هم از گزینه‌های احتمالی است، افزود: این واکسن با مرحله پیشرفتی که واکسن شرکت استروزینیکا به آن دست یافته، فاصله زیادی ندارد.

به گفته این مقام سازمان بهداشت جهانی، این سازمان در حال حاضر مشغول مذاکره با شماری از شرکت‌های داروسازی چینی درباره واکسن‌های احتمالی کووید ۱۹ است.

تا پایان ماه گذشته شمار مبتلایان روزانه کرونا در جهان تقریباً همواره زیر ۱۰۰ هزار نفر در روز بود، اما در ماه جاری میلادی (طی سه هفته گذشته) شمار مبتلایان روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر گزارش شده و روز جمعه این رقم رکورد ۱۸۱ هزار نفر را نیز شکست.

هم‌اکنون اروپا و آمریکای شمالی هر کدام سهمی ۲۵ درصدی، آمریکای جنوبی سهمی نزدیک ۲۰ درصدی و دیگر کشورها سهمی تقریباً ۳۰ درصدی در کل مبتلایان به کرونا در جهان دارند.

اما از لحاظ شمار مرگ‌ومیر، آمریکای شمالی و اروپا سهمی بالای ۷۳ درصد در جهان دارند، چرا که شیوع چشمگیر کرونا در این مناطق زودتر از آمریکای جنوبی، هند و روسیه اتفاق افتاد .

با توجه به اوج‌گیری موارد ابتلای جدید در آمریکای جنوبی، هند و روسیه، انتظار می‌رود شمار فوتی‌های این کشورها در آینده نزدیک به شدت افزایش یابد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید