واکنش کاخ سفید به پاداش‌های پیشنهادی مسکو به اعضای طالبان

کدخبر: ۳۴۵۶۷۵
اقتصاد نیوز: سخنگوی کاخ سفید گزارش ادعایی اخیر نیویورک تایمز علیه روسیه را نادرست خواند و اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا و معاون او هیچ اطلاعی از این موضوع نداشته‌اند.
واکنش کاخ سفید به پاداش‌های پیشنهادی مسکو به اعضای طالبان

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، کاخ سفید روز شنبه تکذیب کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در جریان پاداش‌های پیشنهادی مسکو به اعضای طالبان برای کشتن سربازان غربی در افغانستان بوده است.

کایلی مک انانی، سخنگوی کاخ سفید، با تاکید بر نادرست بودن داستانی که روزنامه نیویورک تایمز سر هم کرده است، داستانی که به گفته وی، به اشتباه ادعا می‌کند دونالد ترامپ در جریان این ماجرا بوده است، گفت: نه رئیس جمهور و نه معاون رئیس جمهور، درمورد این به اصطلاح پاداش‌های روسی خبری نداشته‌اند.

هم زمان روسیه و طالبان به طور جداگانه روز شنبه این اطلاعات را تکذیب کردند.

دیروز روزنامه نیویورک تایمز به نقل منابع خبری که خواسته بودند نامشان فاش نشود، ادعا کرد که دستگاه اطلاعات نظامی روسیه (GRU) به طور مخفیانه به شبه‌نظامیان نزدیک به طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی یا سربازان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان پیشنهاد پول کرده است.

بر اساس اعلام نیویورک تایمز، دونالد ترامپ و انگلیس که این کشور هم سربازانش هدف حملات اعضای طالبان قرار گرفته‌اند، در جریان پاداش‌های ادعایی روسیه بوده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید