انتخابات لهستان به دور دوم می‌رود؛

ناکامی متحد اروپایی ترامپ در انتخابات

کدخبر: ۳۴۵۹۱۱
اقتصادنیوز؛ نتایج نظرسنجی‌های پای صندوق در انتخابات ریاست جمهوری لهستان حاکی از ناکامی «آندژی دودا» رئیس جمهورفعلی و راست گرای این کشور در پیروزی در مرحله اول است.

 

ناکامی رئیس جمهور راست گرای لهستان/ انتخابات به دور دوم می‌رود
 
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ نتایج یک نظرسنجی پای صندوق آرا نشان می‌دهد که رئیس جمهور راست گرای لهستان و متحد ترامپ از پیروزی یک مرحله‌ای در انتخابات ریاست جمهوری بازمانده و انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.
 
نتایج نظرسنجی‌های پای صندوق در انتخابات ریاست جمهوری لهستان حاکی از ناکامی «آندژی دودا» رئیس جمهورفعلی و راست گرای این کشور در پیروزی در مرحله اول است.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دودا که از متحدان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا محسوب می‌شود با کسب 41.8 درصد آرا پیشتاز است و «رافال ترزاکوفسکی» شهردار فعلی ورشو و رهبر حزب مخالف با 30.4 درصد آرا در جایگاه دوم است.

از آنجا که هیچ از کاندیداها موفق به کسب حداقل 50 درصد آرا نشده‌اند این دو نامزد به دور دوم راه یافتند. 

دور اول انتخابات ریاست جمهوری لهستان با 11 کاندیدا در روز یک شنبه برگزار شد و انتخابات تا ساعت 9 شب به وقت محلی ادامه داشت.

دودا و ترزاکوفسکی روز 12 جولای(15 روز دیگر) در دور دوم انتخابات با یکدیگر رقابت می‌کنند.

آندژی دودا چهارشنبه هفته پیش و چند روز مانده به انتخابات طی سفرش به آمریکا با ترامپ در کاخ سفید دیدار و رایزنی کرده بود. 

نتایج یک نظرسنجی موسسه تحقیقاتی در ورشو نشان می‌دهد که آندژی دودا در دور دوم انتخابات 48.7 درصد آرا را به خود اختصاص خواهد داد و رقیبش نیز 47.5 درصد را کسب خواهد کرد. حدود 3 درصد پاسخ دهندگان نیز گفته‌اند که هنوز نمیدانند به چه کسی رای خواهند داد.

بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا سیاست‌های دودا و نزدیکی این کشور به ترامپ را عامل تفرقه در اتحادیه اروپا می‌دانند. تصمیم لهستان در میزبانی از نشستی علیه ایران و برجام در آستانه خروج آمریکا از توافق هسته‌ای باعث انتقادات برخی مقامات اروپایی از لهستان شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید