داغ‌ترین اخبار سیاسی «اقتصادنیوز» |10تیر99| از بوی انتقام از رهبری تا حکم اعدام روح‌الله زم

کدخبر: ۳۴۶۲۴۶
اقتصادنیوز؛ عناوین و خلاصه پربیننده‌ترین خبرهای سیاسی «اقتصادنیوز» امروز 10 تیرماه 1399 را در ادامه بخوانید.
داغ‌ترین اخبار سیاسی «اقتصادنیوز» |10تیر99| از بوی انتقام از رهبری تا حکم اعدام روح‌الله زم

حکم «روح‌الله زم» صادر شد

به گزارش اقتصادنیوز؛ غلامحسین اسماعیلی در خصوص صدور حکم پرونده روح الله زم اظهار کرد: حکم این فرد مبنی بر محکومیت زم صادر شده است.

بوی انتقام از رهبری به مشام می‎رسد

* سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری به نامه سیدمحمد موسوی‌خوئینی پاسخ داد.

به «حسین فریدون» رشوه دادم

*  یکی از متهمان پرونده اکبر طبری در هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده مدعی شد که در سال ۹۵ به «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهوری رشوه داده است.

 

* شبکه خبری «فاکس‌نیوز»  به نقل از منابعی در حزب جمهوری‌خواه گزارش داده چنانچه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به این نتیجه برسد که شانسی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارد ممکن است از رقابت در این کارزار انصراف دهد.

جنگ بزرگ در راه خاورمیانه؟

*  تحلیلگران فلسطینی بر رویارویی در نوار غزه در صورت اجرای طرح اشغال اراضی کرانه باختری اجماع دارند اما در زمینه نحوه این رویارویی اختلاف‌نظرهایی وجود دارد.

تقابل ظریف و پمپئو در جلسه امروز شورای امنیت

* «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، قرار است امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای امنیت سازمان که به صورت مجازی برگزار می‌شود در مورد مفاد مربوط به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره برجام سخنرانی کنند.

نشست سه‌جانبه روحانی، پوتین و اردوغان

* شبکه الجزیره به نقل از کاخ کرملین از برگزاری نشست ویدئو کنفرانس روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه درباره بحران سوریه خبر داد.

برگ‌های برنده ترامپ مقابل بایدن

* درست است که کرونا و اعتراضات اخیر در آمریکا باعث کاهش محبوبیت ترامپ شده است، اما نباید فراموش کرد هنوز تا انتخابات آمریکا چند ماهی باقی مانده است و در صورتی که دولت ترامپ بتواند در این مدت واکسن کرونا را تهیه کند، شانس خود را بالاتر برده است و همچنین نمی‌توان از مناظره‌ها و کمپین‌های انتخاباتی هم به سادگی گذشت، چرا که نقش تعیین کننده‌ای دارند.

حمله تروریستی به خودروی سپاه

* فداحسین مالکی، نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: حمله تروریستی گروهک تروریستی جیش‌الظلم هنگام عبور دو خودرو نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفته، اما تلفات جانی نداشته است.

بازگشت ایران به قلب جاده ابریشم

* روزنامه الاخبار لبنان در تحلیلی به قلم زکریا ابوسلیسل نوشت: «قوانین فیزیک می‌گویند که فشار منجر به انفجار می‌شود اما در سیاست کسانی هستند که با ایجاد روزنه‌های جدید از فشارهای آمریکا برای تنوع گزینه‌های خود استفاده می‌کنند؛ این همان چیزی است که پکن و تهران با توافق راهبردی ۲۵ ساله خود به‌وجود آوردند و کارشناسان ایرانی بر این باورند که این توافق باعث می‌شود که ایران به بزرگ ترین هم پیمان منطقه‌ای چین تبدیل شود.» 

ادعای جدید درباره مرگ قاضی منصوری

* مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از گمانه های مطرح درباره قتل قاضی منصوری، وجود باند مخوف فعال در کشور برای حذف فردی است که ممکن بوده حاوی اطلاعاتی باشد.

خنجر از پشت پوتین به ترامپ

* نیویورک‌تایمز در گزارش جدید خود پیرامون توطئه روس‌ها علیه آمریکا با پروژه سربازکشی در افغانستان توسط نیروهای طالبان، مدعی شد که افسران اطلاعاتی و نیروهای عملیات ویژه آمریکا در افغانستان در اوایل ماه ژوئن به مقام‌های مافوق خود هشداری در مورد توطئه روس‌ها داده بودند دال بر اینکه آنها به نیروهای طالبان پاداش‌هایی برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان می‌پردازند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید