سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد؛

آخرین آمار کرونا در ایران| جهش موارد بستری در تهران/ نزول نامحسوس فوتی‌های روزانه/ آژیر خطر در 8 استان

کدخبر: ۳۴۶۴۳۹
اقتصادنیوز؛ بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت شمار فوتی‌های روزانه ناشی از ویوروس کرونا با کاهش 6 موردی به 141 تن رسید اما تعداد مبتلایان روزانه بار دیگر به بالای 2500 نفر رسیده است. سیماسادات لاری افزود: در استان تهران افزایش قابل توجه موارد بستری گزارش شده است.
آخرین آمار کرونا در ایران| جهش موارد بستری در تهران/ نزول نامحسوس فوتی‌های روزانه/ آژیر خطر در 8 استان

به گزارش اقتصادنیوز؛ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۹۵۸ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۱ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۲۱ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۹۵۸ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۹۱ هزار و ۴۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۰۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون یک میلیون و ۶۹۳ هزار و ۲۴۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های اصفهان، همدان، زنجان، کرمان، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی هشدار داد: در استان تهران افزایش قابل توجه موارد بستری گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بیماری کووید ۱۹ نه واکسن و نه دارویی دارد. اگر سه نکته رعایت شود، می‌توان تا ۹۷ درصد خود را در برابر این بیماری ایمن کرد. این موارد شامل رعایت فاصله گذاری تا یک و نیم متر، شست و شوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک است.

وی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری و یاری یکدیگر این بیماری را شکست بدهیم و زنجیره انتقال بیماری را محدود کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید