۱۱تیر۹۹|

مهم‌ترین اخبار سیاسی امروز «اقتصادنیوز»| از «نظر رهبری درباره دادگاه طبری‌ها» تا «افتضاح توئیتری ترامپ»

کدخبر: ۳۴۶۴۸۵
اقتصادنیوز؛ عناوین و خلاصه پربیننده‌ترین خبرهای سیاسی «اقتصادنیوز» امروز ۱۰ تیرماه ۱۳۹۹ را در ادامه بخوانید.
مهم‌ترین اخبار سیاسی امروز «اقتصادنیوز»| از «نظر رهبری درباره دادگاه طبری‌ها» تا «افتضاح توئیتری ترامپ»

نظر رهبری درباره دادگاه «طبری‌ها»

مقام معظم رهبری طی سالیان زعامت خود، بیاناتی داشته‌اند که نظر ایشان را درباره مقولاتی مثل "مفاسد طبری‌ها"، "فساد سیستمی" و "میزان شیوع فساد در نظام جمهوری اسلامی" به‌وضوح نشان می‌دهد.

ترامپ بازهم افتضاح توئیتری به بار آورد

اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در بازنشر ویدئویی که در آن یکی از طرفداران رئیس‌جمهور آمریکا در فلوریدا در پیامی نژادپرستانه فریاد می‌زند: «قدرت سفیدپوستان»، به یک معضل جدی در کاخ سفید تبدیل شد.

هشدار حزب‌الله عراق به الکاظمی

سخنگوی حزب الله عراق تأکید کرد حشد شعبی به شرط اخراج نیروهای آمریکایی از کشور با تعیین مصطفی الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر موافقت کرد.

فارین‌پالیسی: ایران آمریکا را به انزوا کشاند

فارین پالیسی نشریه تخصصی سیاست‌خارجی آمریکا درباره نشست برخط (آنلاین) دیروز شورای امنیت با موضوع ایران نوشت، دوست و دشمن آمریکا را سرزنش کردند و این نشست به صحنه انزوای آمریکا تبدیل شد.

چین برای ایران تمام قد مقابل آمریکا ایستاد

نماینده دائم چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان تحریم‌های اقتصادی یک‌جانبه دولت آمریکا علیه ایران را «غیرقانونی» خواند و خواستار توقف فوری آن‌ها شد.

اقدام قاطع ایران در مقابل ضربه سیاسی آمریکا به برجام/ کاه را کوه کردن هنر نیست

حسن روحانی با اشاره به اینکه ضربه آمریکا به برجام تاکنون اقتصادی بوده، هشدار داد: اگر بخواهند ضربه سیاسی بزند، ایران تحمل نمی‌کند و اقدام قاطع می کند.

حتی اگر خاتمی کاندیدا شود، اتفاق خاصی نمی‌افتد

صادق زیباکلام، چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: بنده معتقدم حتی اگر فردی همچون سید محمد خاتمی بنا به یک تکلیف «شرعی»، «ملی» و «عرفی» وارد عرصه انتخابات شود، هیچ اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.

عکس ماسک زدن رهبری در جلسات کاری

تصویری از ماسک‌زدن رهبر انقلاب در جلسات کاری در صفحه شخصی ایشان منتشر شده است.

ترامپ تسلیم شده است

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک سخنرانی گفت، دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی این کشور در میدان مبارزه با ویروس کرونا تسلیم شده و پرچم سفید تکان داده است.

هشدار صریح «بوریس جانسون» به اسرائیل

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس طی یادداشتی در نشریه «یدیعوت آحرونوت» ضمن موضع‌گیری علیه طرح رژیم اسرائیل برای اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، از تل‌آویو خواست تا این طرح را اجرا نکند.

آخرین آمار کرونا در ایران| جهش موارد بستری در تهران/ نزول نامحسوس فوتی‌های روزانه/ آژیر خطر در ۸ استان

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت شمار فوتی‌های روزانه ناشی از ویوروس کرونا با کاهش ۶ موردی به ۱۴۱ تن رسید اما تعداد مبتلایان روزانه بار دیگر به بالای ۲۵۰۰ نفر رسیده است. سیماسادات لاری افزود: در استان تهران افزایش قابل توجه موارد بستری گزارش شده است.

آرزوی بربادرفته اسرائیل درباره ایران

روزنامه «جروزالم‌پست» در یادداشتی به قلم «یونا جرمی‌باب» به بررسی نزدیک شدن تاریخ انقضای تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل و جلسه شب گذشته شورای امنیت پرداخته و نوشت موضع کشورهای دیگر درباره ایران، آرزوی تل‌آویو برای تصویب طرح واشنگتن علیه تهران را بر باد داد.

خلخالی گفت روحانیون کودتا کردند

محمدجواد مظفر، مدیر انتشارات کویر درباره ماجرای نقل مکان امام‌خمینی به مدرسه علوی روایت می‌کند که [نقل به مضمون] «در همان روز خلخالی گفت: روحانیون کودتا کردند و امام را بردند به مدرسه علوی، و در حقیقت برای این‌که روحانیون حاکم باشند در اداره یا حضور امام.» آقای دکتر یزدی هیچ اسمی از مطهری نمی‌آورد، می‌گوید [نقل به مضمون] «این‌ها امام را بردند مدرسه علوی، خلخالی گفت: روحانیون کودتا کردند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید