آنتی بادی، افراد را چند ماه مقابل کرونا ایمن می‌کند؟

کدخبر: ۳۴۶۶۴۲
اقتصادنیوز : رئیس بیمارستان بقیه الله گفت: اینکه کسانی که به کرونا مبتلا شدند و انتی بادی در بدن آنها ساخته شده برای بار دوم مبتلا نمی‌شوند ثابت نشده؛ اما در حال حاضر می‌دانیم فرد دارای آنتی بادی به مدت ۶ ماه به کرونا مبتلا نمی‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، حسن ابوالقاسمی، رئیس بیمارستان بقیه الله در نشست خبری ترویج علم بنیاد مصطفی (ص) با موضوع بررسی روند درمان ویروس کرونا از طریق پلاسما درمانی گفت: یکی از تجاربی که از سالهای قبل در خصوص تولید دارو به واسطه بخش‌های خصوصی داشتیم پلاسما درمانی بود.

وی با اشاره به نتایج اولیه پلاسما درمانی گفت: در این پروژه پلاسما را در اختیار بیماران بدحال قرار دادیم و طبق نتایج دیدیم در ۵۰ مورد اول بیماران به صورت معجزه آسایی نجات پیدا کردند؛ نتایج تحقیقات نشان داد استفاده از پلاسما در بیماران بهبود یافته مرگ و میر را کاهش دهد و دوران بستری را کم می‌کند؛ همچنین استفاده از ای سی یو و ونتیلاسیون را کاهش دهد.

وی گفت: این نتایج در مقایسه با گروه‌هایی که پلاسما دریافت نکردند نشان داد مرگ ومیر به طور قابل توجهی تا حدود ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

رئیس دانشگاه بقیه الله در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افرادی که به کرونا مبتلا شده اند و پلاسما اهدا کرده اند امکان مبتلا شدن مجدد در آنها وجود دارد یا خیر گفت: نتایج بررسی ما نشان می‌دهد کسانی که مبتلا شدند و انتی بادی در بدن آنها ساخته شده است برای بار دوم مبتلا به این بیماری نمی‌شوند ولی این گفته در حد تئوری بوده و ثابت نشده است؛ در حال حاضر می‌دانیم فرد دارای آنتی بادی به مدت ۶ ماه به کرونا مبتلا نمی‌شود به همین دلیل می‌توان تزریق پلاسما را برای اقدامات پیشگیرانه تکرار کرد که این روش برای افراد پیوند کلیه و یا سرطانی موثر است.

ابوالقاسمی گفت: طبق اخرین بررسی‌ها کسانی که انتی بادی در بدن آنها تولید شده است دوباره گرفتار این بیماری نشده اند و یک فرد طی یک سال می‌تواند چندین بار انتی بادی را اهدا کند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید