کرونا 11 میلیونی شد + نمودار و جدول

کدخبر: ۳۴۶۷۹۹
اقتصادنیوز؛ بر اساس آمار رسمی تجمیعی از دولت‌های جهان، شمار مجموع مبتلایان ویروس کرونا در جهان از مرز 11 میلیون تن عبور کرد.
کرونا 11 میلیونی شد + نمودار و جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ ارزیابی worldometers حاکی از این است که  تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند امروز (جمعه) از ۱۱ میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا کنون 11 میلیون و 2 هزار و 80 نفر ابتلای قطعی به ویروس کووید 19 در سطح جهان ثبت شده که از این تعداد بیش از 524 هزار تن جان باخته‌اند و برای بیش از 6.1 میلیون نفر نیز بهبودی حاصل شده است.

 

کرونا 11 میلیونی

از سوی دیگر مجموع پرونده‌های بسته شده (جان باخته و بهبود یافته) نزدیک به 6.7 میلیون مورد بوده و باقی مانده پرونده‌ها یعنی در حدود 4.4 میلیون از موارد ابتلا همچنان فعال هستند. از این تعداد موارد فعال بیش از 57 هزار تن در شرایط بحرانی قرار دارند.

کرونا 11 میلیونی

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با بیش از دو میلیون و هشتصد و سی‌وهفت هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد.

بر اساس آمار اعلامی، آمریکا طی بیست‌وچهار گذشته حدود ۷۰۰ مورد فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس ثبت کرد. این کشور با بیش از ۱۳۱ هزار جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

در این میان قاره‌های آمریکای شمالی و مرکزی با سه میلیون و سیصد و پانزده هزار مبتلا و ۱۷۲ هزار فوتی به همراه قاره اروپا با دو میلیون و چهارصد و چهل‌وهشت هزار مبتلا و ۱۹۲ هزار فوتی، حدود دو-سوم آمار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

با وجود اینکه نمودار موارد ابتلای روزانه دوباره روند صعودی گرفت، روند نسبتاً کاهشی شمار جان‌باختگان روزانه تنها نکته امیدواری آمار و ارقام‌های مربوط به کرونا است.

کرونا 11 میلیونی

کرونا 11 میلیونی

همچنین جدول شیوع کرونا در 20 کشور درگیر بحران به شرح زیر است.

کرونا 11 میلیونی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید