چین: احتمالا اسپانیا منشا کروناست!

کدخبر: ۳۴۶۹۰۷
اقتصادنیوز: چین با تأکید بر اینکه سازمان جهانی بهداشت نباید تحقیق درباره منشأ کرونا را به مرزهای این کشور محدود کند خواستار انجام تحقیقات بر روی اسپانیا شده است.
چین: احتمالا اسپانیا منشا کروناست!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ مقام‌ها و کارشناسان چین تأکید کرده‌اند هر گونه تحقیق درباره شیوع بیماری همه‌گیر «کووید-۱۹» (کروناویروس ۲۰۱۹) نباید به مرزهای این کشور محدود شود.

روزنامه «تلگراف» با گزارش این خبر افزود چین خواستار در نظر گرفتن اسپانیا به عنوان یکی از کشورهای منشأ گسترش احتمالی شیوع این ویروس شده است.

سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد برای تحقیق درباره منشأ ویروس کرونا هیئتی را به چین اعزام کند. پکن با این درخواست موافقت کرده است.

«ژنگ گوانگ»، متخصص اصلی چین در زمینه بیماری‌های همه‌گیر در گفت‌وگو با روزنامه دولتی «گلوبال‌تایمز» گفت: «تا جایی که این تحقیقات به صورت منصفانه انجام شوند و همه کشورهای مربوطه را شامل شوند اهمیت ندارد که از کدام کشور آغاز می‌شوند.»

«وانگ گوانگفا»، یکی دیگر از مقام‌های بهداشتی چین در گفت‌وگو با این روزنامه گفت که سازمان جهانی بهداشت باید به اسپانیا برود.

پیش از این منابع خبری گزارش داده بودند شواهدی از وجود ویروس کرونا در اسپانیا یافت شده است که به چند ماه پیش از گزارش اولین مورد آن در چین بازمی‌گردد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، گروهی از دانشمندان در دانشگاه بارسلونا می‌گویند در نمونه‌های منجمدشده فاضلاب این شهر که متعلق به مارس ۲۰۱۹ است نوع جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) را شناسایی کرده‌اند.

پیش‌تر این گروه توانسته بودند رد این ویروس در فاضلاب شهر بارسلونا را تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۰، ۴۱ روز پیش از اولین مورد گزارش ابتلا به ویروس کرونای جدید در اسپانیا پیدا کنند.

به گفته «آلبرت بوش» یکی از دانشمندان این گروه، نمونه‌های متعلق به بازه زمانی بین ژانویه ۲۰۱۸ و دسامبر ۲۰۱۹ فاقد این ویروس بودند، «بجز در نمونه‌های مربوط به ۱۲ مارس ۲۰۱۹ (۲۱ اسفند ۹۷)، که سطح ویروس SARS-CoV-2 (عامل ایجاد بیماری کووید-۱۹) بسیار پایین اما مثبت بود».

در نتیجه این محققان به این جمع‌بندی رسیدند که ویروس جدید کرونا ممکن است بسیار زودتر از آنچه فکر می‌شد در جهان منتشر شده باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید