افزایش امید سرمایه گذاران وال‌استریت نسبت به پیروزی بایدن

کدخبر: ۳۴۷۰۴۶
اقتصادنیوز: تحلیل گران و سرمایه گذاران وال استریت در ماه اخیر شانس بیشتری برای پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قائل هستند.
افزایش امید سرمایه گذاران وال‌استریت نسبت به پیروزی بایدن

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از فایننشیال تایمز، افزایش حمایت از جو بایدن پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، تحلیل گران وال استریت را وادار کرده است تا تاثیر احتمالی انتخاب بایدن  بر بازار را بررسی کنند. در یک ماه اخیر، شیوه ی برخورد ترامپ در پاسخ به همه گیری کرونا و همچنین اقدامات او در مورد اعتراضات سراسری آمریکا باعث شده است تا میزان حمایت از جو بایدن افزایش یابد. پیش بینی های سرمایه گذاران نیز تغییر کرده است. نظرسنجی سیتی گروپ از 140 مدیر نشان داد 62 درصد افراد معتقدند که بایدن پیروز انتخابات خواهد شد. این در حالی است که در ماه دسامبر 70 درصد از سرمایه گذاران پیروزی ترامپ را پیش بینی کرده بودند.

برخی تحلیل گران بر این عقیده هستند که بایدن در مقام ریاست جمهوری مالیات بالاتری وضع خواهد کرد. پیروزی ترامپ در سال 2016 باعث افزایش ارزش های بازار سهام شد زیرا نرخ مالیات کاهش پیدا کرد. دولت ترامپ میزان مالیات را 35 به 21 درصد کاهش داده است. گلدمن ساکس تخمین زده است افزایش جزئی مالیات می تواند باعث کاهش 12 درصدی مولفه های سهام اس اند پی 500 در سال 2021 شود.

یکی دیگر از سیاست های بایدن حمایت از حداقل دستمزد 15 دلار در ساعت است. این امر می تواند سود خرده فروشانی را که به کارگران کم دستمزد متکی هستند، کاهش دهد. اما بیشتر از همه سیاست های بایدن در مورد مراقبت های بهداشتی و انرژی پاک، بیشترین توجه را به خود اختصاص داده اند. بایدن در ماه آوریل از طرحی برای گسترش مراقبت های پزشکی و برنامه ی ملی بیمه سلامت خبر داد. برنامه های بایدن در حمایت از محیط زیست می تواند باعث افزایش سهام های انرژی پاک شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید