«اقتصادنیوز» منتشر کرد؛ جزئیات جلسه چهار ساعته شورای شهر درباره آتش‌سوزی کلینیک سینا پشت درهای بسته

کدخبر: ۳۴۷۰۵۱
اقتصادنیوز:‌ یک عضو شورای شهر تهران جزئیات جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر در خصوص آتش‌سوزی کلینیک سینا را تشریح کرد.
«اقتصادنیوز» منتشر کرد؛ جزئیات جلسه چهار ساعته شورای شهر درباره آتش‌سوزی کلینیک سینا پشت درهای بسته

زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با اقتصادنیوز با اشاره به جلسه ویژه شورای شهر تهران در خصوص پرونده کلینیک سینا  گفت: در این جلسه به ابعاد مختلف این حادثه پرداخته شد . این کلینیک حکم ماده  100 داشت. همچنین شهرداری در خصوص آن شکایتی را نیز مطرح کرده و باید سازه‌هایی از آن جمع‌آوری می‌شد.

وی ادامه داد: کارگروهی به ریاست رئیس کمیسیون سلامت (صدراعظم نوری) تشکیل شد تا تمامی ابعاد حقوقی، شهرسازی، ایمنی و ... این حادثه مورد بررسی قرار گیرد و فردا گزارش این کارگروه در صحن علنی شورا بررسی می‌شود. همچنین نقش تمامی ذی‌نفعان (علوزارت کار و شهرداری و...) در این حادثه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در این جلسه اعضا دیدگاه‌های خود را در خصوص این حادثه مطرح کردند و گزارش آتش‌نشانی نیز مورد بررسی قرار گرفت. در آتش‌سوزی کلینیک سینا مهر 25 نفر نجات پیدا کردند؛ هر چند فوت 19 نفر از هموطنان ما باعث تأثر عمیق ما است.

درهمین زمینه

 آخرین شنیده‌ها از جلسه شورای شهر تهران درباره آتش‌سوزی کلینک سینا/ بیشتر افراد دستگیر شده پزشک هستند

نژادبهرام در پاسخ به این پرسش که برگزاری این جلسه پشت درهای بسته یک روز مانده به طرح علنی آن در صحن، این نگرانی را به وجود می‌آورد که این گزارش هماهنگ شده باشد، گفت: این موضوع را به عنوان یک عضو شورای شهر می‌گویم و موضع رسمی شورا را باید سخنگو اعلام کند اما در جلسه امروز همه اعضا تأکید داشتند که ما شورای شهر تهران نه شورای شهرداری بنابراین اگر احساس کنیم. تخلفی از سوی هر نهادی رخ داده باشد برای ما فرقی نمی‌کند.

وی افزود: گزارشی که ارائه خواهد شد، یک گزارش همه‌جانبه است که این حادثه را از لحاظ حقوقی، شهرسازی، خدمات شهری، آتش‌نشانی و ... مورد بررسی قرار داده است.

 این جلسه  با حضور اعضای شورای شهر ،شهردار تهران، برخی از معاونین و شهردار منطقه یک  از ساعت 11 تا 14:30 دقیقه برگزارشد.

به گزارش اقتصاد نیوز، انفجار کلینیک سینا اطهر سه‌شنبه هفته گذشته باعث جان‌باختن 19 بیمار و کادر درمانی کلینیک شد. در حال حاضر تعدادی از مدیران کلینیک به دلیل بی‌توجهی به اخطارهای ایمنی، در بازداشت هستند.

گزارشگر: نورا حسینی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید