وقتی ترکیه مدام از فرانسه می‌خواهد که عذرخواهی کند

کدخبر: ۳۴۷۱۰۸
وزیر دفاع ترکیه خواستار عذرخواهی فرانسه در خصوص حادثه دریایی در دریای مدیترانه شد.
وقتی ترکیه مدام از فرانسه می‌خواهد که عذرخواهی کند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در جریان سفرش به لیبی، با تعدادی از سربازان ترکیه مستقر در این کشور که به منظور حمایت از نیروهای دولت وفاق ملی لیبی به این کشور اعزام شده‌اند، دیدار کرد.

آکار اتهام زنی فرانسه به ترکیه را «به دور از واقعیت» دانسته و خاطرنشان کرد: این اتهامات، دسیسه‌ها و طرح‌هایی هستند که هدف آن تحقق اهداف سیاسی است نه نظامی و فرانسه باید از ترکیه عذرخواهی کند.

وزیر دفاع ترکیه همچنین تصریح کرد: ما در کنار برادران لیبیایی خود هستیم و طبق آنچه در قوانین بین‌المللی و عدالت آمده ما هرگز از این موضع خود کوتاه نخواهیم آمد.

خلوصی آکار  که روز گذشته به همراه یاشار گولر، رئیس کل نیروهای مسلح کشور به طرابلس، پایتخت لیبی سفر کرده بود؛ با سربازان ارتش مستقر در لیبی دیدار و از ناوچه گروه نیروی دریایی ترکیه TCG Giresun در دریای مدیترانه بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید ضمن اشاره به پیوندهای تاریخی، فرهنگی و اعتقادی دو کشور که پیشینه آن به ۵۰۰ سال می‌رسد، گفت: در اینجا مشکلات جدی، به ناحق و بی‌عدالتی وجود داشت، ما نیز آنچنان که شایسته اجدادمان است، در چارچوب عدالت و حقوق بین‌المللی حضور داریم. تا پایان در کنار برادران لیبیایی خود هستیم و انصراف از این همبستگی و همکاری مطرح نیست.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه تصریح کرد: وظیفه ما در اینجا رایزنی و همکاری در آموزش نظامی بوده و تلاش می‌کنیم در حد توان به برادران لیبیایی خود در این مناطق کمک کنیم.

فرانسه پس از اختلافات گسترده با ترکیه از ماموریت خود در ناتو در لیبی انصراف داد و ترکیه را به نقض ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی متهم کرد.

فرانسه پیشتر ترکیه را به هدف قرار دادن ناو فرانسوی در دریای مدیترانه متهم کرده بود، این در حالی است که آنکارا این اتهامات را رد کرده و خواستار عذرخواهی پاریس شده است.

در لیبی، ترکیه از نظر نظامی از دولت وفاق ملی به رهبری فائز السراج حمایت می‌کند که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، در مقابل نیروهای مخالف خلیفه حفتر، مرد قدرتمند شرق کشور مورد حمایت روسیه، مصر و امارات متحده عربی هستند. حمایت مسلحانه آنکارا کفه ترازو را به نفع دولت وفاق ملی در مقابل خلیفه حفتر سنگین‌تر کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید