انتشار تصویری عجیب از ترامپ توسط خودش در آستانه جشن‌های روز استقلال!

کدخبر: ۳۴۷۱۴۴
اقتصادنیوز: «دونالد ترامپ‌» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا طی سخنانی در مراسم ویژه جشن استقلال کشورش، کارزار مبارزه با نماد‌های نژادپرستی را «کمپینی بی‌رحمانه» از سوی دشمنان سیاسی خود برای پاک کردن تاریخ و مخدوش کردن چهره قهرمانان ملی آمریکا قلمداد کرد.
انتشار تصویری عجیب از ترامپ توسط خودش در آستانه جشن‌های روز استقلال!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز ترامپ که پیش‌تر اعتراض‌های گسترده و شورش‌های پس از مرگ «جورج فلوید» جوان سیاه‌پوست آمریکایی به دست ماموران پلیس را به جریان‌های رادیکال و تندرو نسبت داده و جنبش چپگرای «آنتیفا» را در فهرست سازمان‌های ترورسیتی قرار داده بود، در سخنان جمعه شب بار دیگر رویکرد معترضان در تخریب و انهدام مجسمه‌ها و نماد‌های تاریخی را به باد انتقاد گرفت و هشدار داد: «ملت ما شاهد کارزار بی رحمانه‌ای برای پاک کردن تاریخ، بدنام کردن قهرمانان ملی و از بین بردن ارزش‌ها است.»

مستأجر کاخ سفید مکانی تاریخی را برای این سخنان خود انتخاب کرده بود؛ او مقابل چهره سنگ‌تراشی شدۀ چهار تن از مشهورترین روسای جمهوری ایالات متحده یعنی «آبراهام لینکلن، تئودور روزولت، توماس جفرسون و جرج واشینگتن» در کوه «راشمور» واقع در پارک ملی ایالت «داکوتای جنوبی» شرکت کنندگان در تظاهرات و اعتراض‌های ضد نژادپرستی را «اوباشانی» خواند که با برهم زدن نظم عمومی و آشوب درصدد نابودی ارزش‌ها و اصول بنیادین آمریکا هستند.

دونالد ترامپ در حالی با طراحی هوشمندانۀ قبلی تلاش داشت تا عکس وی در کنار چهره سنگی روسای جمهوری سابق ایالات متحده قرار گیرد و به رسانه‌ها راه پیدا کند.

O3XP70xAalCa

 ترامپ با اشاره به تجمعات و اعتراض‌های گسترده ملهم از جنبش مبارزه با نژادپرستی و خشونت‌ بر ضد اقلیت‌ها، نا‌آرامی‌های صورت گرفته در شهرهای کشورش را «بی نظمی خشونت‌آمیز» توصیف کرد و آن را نتیجه سال‌ها تلقین و القائات نادرست از سوی جریان‌‌های افراطی چپ‌گرا و نیز رویکرد جانبدارانه نهاد‌های آموزشی، رسانه‌ها، روزنامه‌نگاران و سایر نهاد‌های فرهنگی دانست.

وی سپس با تاکید بر اینکه «ما حقیقت را آن گونه که هست، بدون عذرخواهی خواهیم گفت» ایالات متحده آمریکا را «درست‌ترین و استثنایی‌ترین» کشوری نامید که تاکنون در کره زمین وجود داشته است.

رئیس جمهور آمریکا که خود و اغلب هوادارانش در این مراسم بدون ماسک و با نادیده گرفتن مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی شرکت کرده بودند، در ادامه مردم کشورش را به عنوان افرادی «قوی و مغرور» توصیف کرد.

دونالد ترامپ که در نظرسنجی‌های اخیر انتخاباتی وضعیت مناسبی قرار ندارد، چند روزی است که مدام به انتقال پیامی مشخص به مردم کشورش اصرار دارد. او جمعه شب بار دیگر این پیام را تکرار کرد: «بحران شیوع کرونا مدیریت، اقتصاد آمریکا زودتر از موعد مقرر احیا و قوی‌تر از قبل خواهد شد و سال ۲۰۲۱ تاریخی است.»

ادعای دونالد ترامپ در دو مورد آخر در حال حاضر قابل ارزیابی نیست اما دست‌کم در مورد نخست یعنی مدیریت شروع کرونا با آنچه در اروپا، کانون پیشین بیماری کووید۱۹ می‌گذرد و نیز با آماری که نهاد‌های رسمی در ایالات متحده هر روز اعلام می‌کنند، تضاد آشکار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید