نماینده پارلمان عراق مطرح کرد؛

تغییر کاربری سفارت آمریکا به پایگاه نظامی

کدخبر: ۳۴۷۲۴۹
اقتصادنیوز؛ علی الغانمی، عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق در واکنش به اجرای تمرینات نظامی در سفارت آمریکا در منطقه سبز گفت که سفارت آمریکا به یک اردوگاه نظامی تبدیل شده است.

عضو پارلمان عراق: سفارت آمریکا به اردوگاه نظامی تبدیل شده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «علی الغانمی» عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق گفت که سفارت آمریکا در منطقه سبز یک نهاد دیپلماتیک نیست بلکه به یک اردوگاه نظامی تبدیل شده است.

الغانمی گفت: سفارتخانه‌ها نهادهایی دیپلماتیک با مأموریت‌ها و وظایف مشخص اعم از کوچک و بزرگ هستند و به موجب توافقنامه وین، مربوط به فعالیت‌های دیپلماتیک، به سفارتخانه‌ها اجازه در اختیار داشتن سلاح داده نمی‌شود مگر اینکه سلاح دارای مجوز باشد یا اینکه کشوری که در آن سفارت واقع شده از لحاظ تأمین امنیت نیروهای حمایتی اجازه حمل سلاح را بدهد.

این عضو پارلمان عراق در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» افزود که اجرای تمرینات نظامی در سفارت آمریکا بر خلاف توافق وین است و سفارت به یک اردوگاه نظامی تبدیل شده است.

یک منبع امنیتی روز شنبه (دیروز) اعلام کرد که نیروهای آمریکایی با اجرای آزمایش و تمرینات نظامی در سفارت آمریکا در منطقه خضراء باعث ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان و نیروهای امنیتی در این منطقه شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید