۴ میوه که مانع از ریزش مو می‌شوند؟

کدخبر: ۳۴۷۳۴۰
اقتصادنیوز: در گزارش زیر قصد داریم که به معرفی ۴ میوه مغذی برای رشد مو بپردازیم و فواید آن‌ها را بیان کنیم.
۴ میوه که مانع از ریزش مو می‌شوند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل یکی از مشکلات معمول اکثر افراد مربوط به ریزش زیاد موی سر می‌باشد. البته این ریزش مو برای مردان در مقایسه با خانم‌ها بسیار بیشتر است. این ریزش‌های شدید مو می‌تواند به خاطر دلایلی، چون عوامل وراثت، نوع تغذیه، وجود برخی از بیماری ها، مصرف داروها، بالا رفتن سن و… رخ دهد. اما می‌توان با دنبال کردن برخی رژیم‌های خاص و مصرف غذاها و میوه‌های مغذی و تاثیرگذار این روند ریزش مو را کاهش و کنترل کرد.

در این مقاله قصد داریم که به معرفی ۴ میوه مغذی برای رشد مو بپردازیم و فواید آن‌ها را بیان کنیم.

۱. توت فرنگی

4 میوه‌ مغذی و مفید برای رشد مو

توت فرنگی جزو مهمترین میوه‌های برای سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن می‌باشد. در واقع توت فرنگی به دلیل دارا بودن انواع مواد معدنی، چون ویتامین‌های A، K، E، C، پتاسیم، کلسیم، آهن، فسفر، روی و… باعث تقویت ریشه مو و بهبود آن می‌شود. ویتامین A به سالم نگه داشتن مو، ویتامین B موجب سرعت رشد مو و درمان ریزش مو و ویتامین C به تقویت رشد مو کمک می‌کنند. به همین صورت هر یک از مواد معدنی این میوه خوشمزه باعث تقویت و جلوگیری از ریزش مو خواهد شد. می‌توانید از این میوه خوش طعم برای تهیه انواع مربا و دسر، چون ژله توت فرنگی، مربا توت فرنگی و کرم ژله توت فرنگی استفاده کنید.

۲. پرتقال

ویتامین c موجود در این میوه خوشمزه یک منبع عالی و فوق العاده برای حفظ سلامت و کاهش ریزش مو می‌باشد. در واقع ویتامین C باعث افزایش گردش خون در پوست سر شده که این امر به تنهایی باعث افزایش رشد مو خواهد شد. همچنین مواد معدنی موجود در میوه پرتقال باعث رفع مشکلات ریزش مو و کم پشتی می‌شود.

۳. انگور

میوه انگور نیز حاوی مواد معدنی مفیدی می‌باشد که برای سلامت بدن بسیار موثر است. از ویتامین‌ها و مواد معدنی انگور که باعث حفظ سلامت موها می‌شود می‌توان به ویتامین E، اسید لینولئیک و آنتی اکسیدان اشاره کرد که باعث تقویت مو و درمان ریزش آن خواهد شد. همچنین می‌توانید از آب انگور به عنوان ماسک مو نیز بهره ببرید و برای درمان شوره و خارش پوست سر استفاده کنید.

۴. آووکادو

4 میوه‌ مغذی و مفید برای رشد مو

آووکادو می‌تواند باعث رفع ریزش مو و براق کردن آن شود. چرا که وجود مواد معدنی، چون ویتامین‌های A، B۲، D، E، آهن، بتاکاراتن و… باعث درمان خشکی و آسیب دیدگی مو و رفع ریزش آن می‌شود. می‌توانید حتی از روغن آووکادو نیز در طبخ غذاهای خود استفاده کنید و از مزیت‌ها و خواص این میوه بهره‌مند شوید.

ریزش مو می‌تواند در نتیجه کمبود برخی از ویتامین‌های حیاتی و ضروری صورت گیرد. به همین دلیل با مصرف میوه‌های عالی نام برده شده در این مطلب می‌توانید برای همیشه مشکل خشکی و ریزش موهای خود را رفع نمایید و به بهبود موهای آسیب دیده و رشد سریع آن‌ها کمک کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید