سی‌ان‌ان گزارش داد؛

نگرانی روسیه‌وچین از پایان حضور ترامپ در کاخ سفید

کدخبر: ۳۴۷۴۸۰
اقتصادنیوز؛ CNN در گزارشی نوشته است: در هفته هایی که گذشت روسیه و چین تلاش های جدیدی برای نقش آفرینی در نظم جهانی انجام دادند . گرچه پوتین و شی جین پینگ در این نقش آفرینی های جدید در همکاری با هم نبودند اما هر دو از شرایط عدم اطمینان و غیرقابل پیش بینی ای که ترامپ بوجود آورده بهره بردند؛ پوتین با اصلاح در قانون اساسی روسیه زمینه حضور طولانی مدت در قدرت را فراهم کرد و چین با تصویب قانون امنیتی جدید در هنگ کنگ کنترل این کشور را بیش از پیش در دست گرفت.
نگرانی روسیه‌وچین از پایان حضور ترامپ در کاخ سفید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛ خبرگزاری آمریکایی سی‌ان‌ان معتقد است در هفته‌های اخیر با غفلت کاخ سفید در نقش‌آفرینی آمریکا در صحنه جهانی، ولادیمیر پوتین  برای ریاست جمهوری طولانی مدت خود برنامه ریزی کرد و شی جی پینگ قدرت خود را با قاطعیت بیشتری در کشور تحت کنترلش هنگ کنگ بسط داد.

سی ان ان می نویسد: حقیقتا مشخص نخواهد بود که رییس جمهور آتی آمریکا تا چه حد می تواند بر دستاوردهای اخیر پوتین و شی جین پینگ موثر باشد.

مقاومت دولت ترامپ در مقابل دستاورد پوتین، موضوع کشتار سربازان آمریکایی از سوی طالبان و با حمایت مالی روسیه را مطرح کردند. ادعایی که از سوی طالبان و روسیه تکذیب شد.

بنابراین گزارش، دیوید ایگناتیوس در واشنگتن پست نوشت: پوتین معتقد است که ایالات متحده کشور سابق او یعنی اتحاد جماهیر شوروی را نابود کرده است. پوتین معتقد است که اکنون آمریکا باید جواب پس بدهد. پوتین اکنون دوست دارد که ایالات متحده احساس درد کند. پوتین زمان زیادی دارد تا انتقام بگیرد.

این گزارش به نقل از یکی از منابع دیپلماتیک با انتقاد از ترامپ می نویسد: ترامپ با طعنه زدن به افراد مستبد اقتدارگر ، ناآگاهی از تاریخ و عدم آماده بودن، امنیت ملی ایالات متحده را به خطر انداخته است.

سی ان ان با اشاره به تعاملات ترامپ و روسیه در مسایل سوریه، تحریم روسیه بر سر مساله اوکراین و همچنین تعاملات ترامپ با چین و جنگ اقتصادی با چین و وضع تعرفه ها بر کالاهای چینی، نوشت: سؤالی که مورخان ممکن است در آینده به آن بپردازند این نیست که آیا ریاست جمهوری ترامپ بر تصمیمات پوتین و شی جین پینگ تأثیر گذاشته است یا خیر؟  بلکه این خواهد بود که توهمات ترامپ تا چد حد، جهان را به نفع روسیه و چین تغییر داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید