ایرانی‌ها در حسرت آیفون۱۲

کدخبر: ۳۴۷۵۵۷
اقتصاد نیوز: جدید ترین محصول شرکت اپل در حوزه گوشی های موبایل آیفون 12 است که شاید این گوشی وارد بازار ایران نشود.
ایرانی‌ها در حسرت آیفون۱۲

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از برترین‌ها: موقع تنظیم این مطلب هنوز خبر ممنوعیت ورود گوشی‌های با ارزش بالای ۳۰۰یورو به ایران، نیامده بود و این مطلب درباره خصوصیات فنی آیفون۱۲ است، گوشی که شاید هیچوقت به ایران نرسد!

مشخصات فنی آیفون ۲۰۲۰

انتظار می‌رود در بخش مشخصات فنی شاهد بدنه‌ای ضد آب از گوشی موبایل آیفون ۱۲ تاشو باشیم که با یک بدنه با طراحی شیشه‌ای نیز همراه شده است. علاوه بر این بسیاری از کارشناسان از حضور درگاه USB-C نیز در گوشی‌های اپل آیفون ۱۲ صحبت می‌کنند. در بخش شارژ گوشی هم براساس خبر‌های منتشر شده انتظار می‌رود که قابلیت شارژ معکوس به ویژگی‌های آیفون اضافه گردد. همچنین باتری در گوشی‌های جدید اپل ارتقا خواهد یافت و قابلیت‌های دوربین مانند ثبت تصاویر باکیفیت‌تر در نور ضعیف نیز بهتر خواهد شد.

اطلاعات تازه درباره آیفون ۱۲

آیفون‎‌های ۲۰۲۰ یا حداقل یکی از نسخه‌های این دستاورد جدید از شبکه ۵G پشتیبانی خواهد کرد و با حضور پردازنده A۱۴ اپل نیز شاهد پردازشی سریع‌تر از قبل در گوشی‌های اپل آیفون ۱۲ خواهیم بود. وجود سیستم عامل iOS ۱۴ هم از دیگر ویژگی‌های آیفون ۱۲ به شمار می‌رود و قابلیت پشتیبانی از قلم اپل (Apple Pencil) نیز دیگر ویژگی مورد انتظار از اپل آیفون ۱۲ خواهد بود. به نظر شما مشخصات گوشی آیفون ۱۲ چگونه خواهند بود؟

نمایشگر آیفون ۱۲

نمایشگر آیفون‌های ۲۰۲۰ احتمالا از پیشرفت‌هایی که نمایشگر‌های امروزی داشته‌اند، پشتیبانی کند. درواقع براساس شواهد و توییتی که از افشاگر معروف Ice Universe منتشر شده است، اپل قصد دارد نمایشگر آیفون‌های ۲۰۲۰ را با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز رونمایی کند. همچنین این خبر توسط خبر دیگری از DigiTimes که به بکارگیری نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز در آیپد پرو اشاره داشت، تقویت می‌شود. در ادامه توییت Ice Universe را در این زمینه مشاهده خواهید کرد.

اطلاعات تازه درباره آیفون ۱۲

نمایشگر آیفون با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز باعث کارایی بهتر نمایشگر در میان نمایشگر سایر رقبا در این زمینه خواهد شد. در مورد ارتقای نرخ رفرش نمایشگر گوشی‌های رقیب هم باید اشاره کنیم که وان پلاس ۷ پرو و ان پلاس ۷ تی از نرخ رفرش ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند و گوشی راگ فون ایسوس نیز دارای نمایشگری با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز است. در اینجا می‌توانید در مورد تفاوت دو پرچمدار اشاره شده از وان پلاس را بخوانید. در مورد راگ فون هم باید بگوییم که یک گوشی گیمینگ است و اطلاعاتی در مورد آن در اینجا آمده است.

علاوه بر نرخ رفرش، شایعاتی نیز اشاره دارند که نمایشگر آیفون‌های ۲۰۲۰ در همه نسخه‌ها از نوع اولد (OLED) خواهند بود. خوب است بدانید که در حال حاضر آیفون ۱۱ دارای نمایشگر LCD بوده و آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس از نمایشگر OLED بهره می‌برند. از طرفی براساس شایعات، اندازه آیفون‌های ۱۲ نیز معادل ۵.۴۲، ۶.۰۶ و ۶.۶۷ خواهد بود. علاوه بر این حضور حسگر اثر انگشت ادغام شده نیز از دیگر خبر‌ها و شایعات در مورد نمایشگر آیفون است.

دوربین‌های آیفون ۲۰۲۰

با توجه به اینکه اپل برای اولین بار از دوربین سه گانه در بدنه پشتی گوشی‌های خود به عنوان دوربین اصلی در سه نسخه آیفون ۱۱ استفاده کرد، انتظار می‎‌رود که در گوشی آیفون ۱۲ اپل نیز شاهد بکارگیری آرایش چندگانه دوربین باشیم؛ چرا که انتظار می‌رود یک سنسور دیگر موسوم به سنسور ToF (زمان پرواز) به دوربین‌های اصلی آیفون اضافه شود. برتری این سنسور این است که اندازه‌گیری دقیق بین اجسام یا چهره یک کاربر به خوبی صورت می‌پذیرد و باعث خواهد شد امکان بوکه نیز کارایی بهتری داشته باشد. همچنین گفته می‌شود که دوربین‌های آیفون در سال ۲۰۲۰ از نوع سنسور‌های ۳ بعدی هستند. با این حال تقویت فناوری واقعیت افزوده نیز در دوربین‌های اپل دور از انتظار نخواهد بود.

اطلاعات تازه درباره آیفون ۱۲

امکان بزرگنمایی پریسکوپی که دامنه زوم بیشتری خواهد داشت در سایه بهره‌مندی از لنز تله فوتو از دیگر گمانه‌زنی‌هایی محسوب می‌شود که براساس پتنت‌های مختلف از سوی بلومبرگ در اینجا منتشر شده است. همچنین خوب است بدانید که در ماه نوامبر سونی سنسور پرچمدار جدیدی به نام IMX۶۸۶ را مورد آزمایش قرار داد که می‌تواند یکی از سنسور‌های مورد استفاده در گوشی‌های اپل آیفون ۱۲ نیز باشد.

این سنسور، ۶۴ مگاپیکسلی و از نوع Quad Bayer بوده و امکان عکاسی با حساسیت بالا را نیز فراهم خواهد کرد؛ در نتیجه با بهره‌مندی از آن، تصاویری روشن و شفاف با حداقل نویز توسط دوربین ثبت خواهند شد. خوب است بدانید دوربین‌های گوشی آیفون دارای یک سیر تکاملی بوده است که در اینجا می‌توانید اطلاعاتی در این باره کسب کنید و نتیجه بگیرید که حتما محصول جدید دوربین بهتری خواهد داشت.

مشخصات چهار مدل آیفون ۱۲ همراه با قیمت تمامی مدل‌ها لو رفت

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مکس

اسم این دو گوشی در اطلاعاتی که روز گذشته منتشر شده بود، تصور می‌شد آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پلاس باشد، اما گویا آن اطلاعات اشتباه بودند و اپل تصمیم گرفته از پسوند «مکس» در نسخه ۶.۱ اینچی از آیفون ۱۲ اشاره کند تا نام‌گذاری این خانواده همخوانی داشته باشد.

اندازه نمایشگر همانطور که تقریبا از ماه‌ها پیش می‌دانیم، ۵.۴ اینچ در مدل کوچک‌تر و ۶.۱ اینچ در مدل بزرگ‌تر خواهد بود. هردوی این نمایشگر‌ها هم تکنولوژی OLED دارند تا به این ترتیب امسال اولین سالی باشد که آیفون‌های سال دیگر نمایشگر LCD ندارند. اما نکته حائز اهمیت این است که این نمایشگر‌ها توسط شرکت BOE Displays چین ساخته خواهد شد. دلیل انتخاب BOE به عنوان تامین‌کننده این نمایشگرها، احتمالا ارزان تمام شدن هزینه نهایی است.

یک سوالی که از همین حالا وجود دارد این است که آیا پنل‌های BOE می‌توانند کیفیتی در حد و اندازه پنل‌های گران‌قیمت سامسونگ داشته باشند؟ همچنین جدا از این موضوع، این نمایشگر‌ها حداکثر سرعت نرخ تجدید ۶۰ هرتزی خواهند داشت.

جدا از نمایشگر، مطابق انتظارات این دو گوشی به پردازنده جدید اپل یعنی A۱۴ مجهز خواهند شد. حافظه رم در این دو مدل هم ۴ گیگابایت تعیین شده که با سه مدل آیفون ۱۱ یکسان است و شاهد افزایش حافظه رم نیستیم. فریم دور بدنه این گوشی‌ها از جنس آلومینیوم خواهد بود و در بخش پشتی هم دارای دو دوربین هستند که آن‌ها به احتمال بسیار زیاد، شامل دوربین اولترا واید و دوربین معمولی می‌شوند. پشتیبانی از ۵ G نیز نکته مهم دیگری است که امسال تمام چهار مدل آیفون ۱۲ از جمله این دو مدل، آن را دارا هستند.

در نهایت نکته مهم دیگری که درباره این گوشی‌ها لو رفته، قیمت و حافظه‌هایی است که iPhone ۱۲ و iPhone ۱۲ Max در آن‌ها عرضه می‌شوند. مدل پایه این گوشی‌ها برخلاف مدل‌های آیفون ۱۱، دیگر حافظه ۶۴ گیگابایتی ندارد و به حافظه ۱۲۸ گیگابایتی ارتقا پیدا کرده‌اند. این ترندی است که امسال اپل در تمامی کامپیوتر‌ها و محصولات دیگر خود پیش گرفته و تقریبا میزان حافظه را در تمامی محصولات جدید خود، به جز آیفون SE جدید، دو برابر کرده است.

همچنین این دو گوشی تنها در دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شوند که مدل کوچک‌تر به ترتیب قیمت‌های ۶۴۹ و ۷۴۹ دلاری دارد و مدل بزرگ‌تر، به ترتیب قیمت‌های ۷۴۹ و ۸۴۹ دلار خواهد داشت.

اطلاعات تازه درباره آیفون ۱۲

آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

نام این دو گوشی نیز مطابق با مدل‌های رده بالای آیفون ۱۱ است با این تفاوت که عدد ۱۱ با ۱۲ جایگزین شده. اندازه نمایشگر در این دو گوشی هم مثل شایعات قبلی، ۶.۱ و ۶.۷ اینچی خواهد بود، اما با پنل‌های بسیار بهتری نسبت به دو مدل پایه از این گوشی روبرو هستیم.

اول از هرچیز، این پنل‌ها ساخت سامسونگ هستند و اپل هم نام Super Retina XDR را برای آن‌ها انتخاب کرده است. نکته بعدی، پشتیبانی از رنگ‌های بیشتر یا به صورت دقیق‌تر، رنگ‌های ۱۰ بیتی است. مهم‌ترین ویژگی، اما ProMotion خواهد بود که این یعنی این پنل‌ها از سرعت نرخ تجدید ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند.

البته مثل گوشی‌های اندرویدی، قرار نیست دکمه‌ای در ستینگ گوشی قرار بگیرد که با آن بتوان بین سرعت‌های مختلف نرخ تجدید جابه‌جا شد تا مثلا عمر باتری بهتری داشت بلکه در عوض، خود گوشی این کار را به صورت هوشمندانه انجام می‌دهد. این ویژگی اگر دقیقا مثل آیپد پرو باشد، نرخ تجدید متغیر است؛ به این معنی که اگر مثلا در حال تماشای یک ویدیو با سرعت ۲۴ فریم در ثانیه باشید، نرخ تجدید نمایشگر هم ۲۴ هرتزی می‌شود تا در مصرف باتری صرفه جویی شود.

تا اینجا همه چیز خوب به نظر می‌رسد، اما آنطور که Jon Prosser به نقل از منبع خودش می‌گوید، اپل هنوز نتوانسته به شکل بهینه پشتیبانی از پروموشن را در این دو گوشی نهایی کند تا به شارژدهی گوشی هم صدمه‌ای وارد نشود. درواقع شارژدهی باتری در حال حاضر بزرگترین چالش پیش روی پروموشن است و شاید اگر اپل از نتیجه راضی نباشد، ProMotion را در این گوشی‌ها نبینیم با وجود آنکه پنل نمایشگر گوشی از این ویژگی پشتیبانی می‌کند!

جدا از این اطلاعات، دو مدل آیفون ۱۲ پرو هم مثل مدل‌های معمولی، دارای پردازنده A۱۴ هستند. البته میزان حافظه رم آن‌ها به ۶ گیگابایت افزایش خواهد یافت و گفته شده پشتیبانی از ۵ G نیز در این دو مدل سریع‌تر خواهد بود. دوربین‌های پشتی در این گوشی نیز سه تایی هستند که احتمالا دوربین تله‌فوتو در این بین دارای زوم سه برابری اپتیکال می‌شود. در کنار این سه دوربین هم دوربین LiDAR قرار می‌گیرد که پیش‌تر آن را در آیپد پرو جدید دیده‌ایم. فریم بدنه در این گوشی‌ها نیز از جنس استیل ضد زنگ خواهد بود تا رده‌بالا بودن آن در ظاهر هم مشخص باشد.

در نهایت، این گوشی در سه حافظه ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد که از نظر قیمتی، تفاوتی با دو مدل آیفون ۱۱ پرو ندارد و قیمت‌های آن را در عکس زیر می‌توانید ببینید.

در پایان، لو رفتن این اطلاعات یعنی توسعه این گوشی مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد، اما به دلیل پاندمی ویروس کرونا و محدودیت‌های به وجود آمده، عرضه این گوشی احتمالا با یک تا دوماه تاخیر نسبت به نسل قبلی مواجه خواهد بود. ممکن است همچنان اپل مراسمی در ماه سپتامبر برای معرفی این گوشی‌ها برگزار کند، اما بعید به نظر می‌رسد که در ماه سپتامبر شاهد عرضه چهار مدل آیفون ۱۲ باشیم. شما درباره این گوشی‌ها و مشخصات آن‌ها چه فکر می‌کنید؟

اطلاعات تازه درباره آیفون ۱۲

آخرین اخبار و شایعات اپل آیفون ۱۲

به تازگی مینگ چی کو، یکی از مشهورترین تحلیل‌گران حوزه فناوری، از تصمیم اپل مبنی بر حذف هدفون‌ها و شارژر‌ها از بسته‌بندی آیفون ۱۲ صحبت کرده است. کو عقیده دارد که اپل به زودی یک شارژر ۲۰ واتی با درگاه USB، که به صورت جداگانه فروخته خواهد شد، را معرفی خواهد کرد. او سخنی از قیمت این شارژ به میان نیاورد. شارژر ۱۸ واتی کنونی اپل با قیمت ۳۰ دلار به فروش می‌رسد.

اطلاعات تازه درباره آیفون ۱۲

این کمپانی به زودی تولید شارژر‌های ۵ و ۱۸ واتی خود را متوقف خواهد کرد. به احتمال زیاد، این تصمیم تجاری در قالب حمایت از محیط زیست تبلیغ خواهد شد. در واقع، افزودن فناوری ۵G به آیفون ۱۲ منجر به افزایش هزینه‌های ساخت آن گشته است. این در حالی است که اپل محصول جدید خود را با قیمتی برابر با مدل‌های سال گذشته به فروش خواهد رساند. حذف هدفون و شارژر نیز در این راستا انجام گرفته است.

به گفته برخی منابع، تنها وسیله جانبی موجود در جعبه اپل آیفون ۱۲ یک آداپتور USB-C به لایتنینگ خواهد بود؛ قطعه‌ای که پاسخ اپل به فشار‌های اتحادیه اروپا برای عرضه شارژری مشابه با دیگر کمپانی‌ها است. در حال حاضر، گوشی آیفون SE جدید به همراه شارژر‌های ۵ واتی عرضه می‌شود. بر اساس صحبت‌های کو، به زودی شارژر‌های جدید جایگزین نمونه‌های قبلی خواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید