واکنش رسمی دولت به گمانه‌زنی صهیونیست‌ها درباره حادثه نطنز

کدخبر: ۳۴۷۷۳۵
سخنگوی دولت تولید ادبیات هنجار شکن در زمینه تاسیسات هسته‌ای را گام نهادن در مسیر خطوط قرمز صلح و امنیت جهانی عنوان کرد و از جامعه جهانی خواست نسبت به ادبیات سازی خطر آفرینی رسانه‌های رژیم صهیونیستی واکنش نشان دهد.
واکنش رسمی دولت به گمانه‌زنی صهیونیست‌ها درباره حادثه نطنز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، علی ربیعی در نشست خبری روز سه شنبه در پاسخ به سوالی درباره برخی فرضیه‌های مطرح شده درباره حادثه نطنز و اظهار نظر مقامات اسرائیلی در این باره گفت: از ساعات اولیه این اتفاق به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفت و گروه‌های متخصص در آنجا مستقر شدند. بر اساس اجماع نظر کارشناسان ذی‌ربط علت حادثه با یک اجماع نظر در حال تکمیل است.

 ربیعی افزود: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است در ساعات اولیه خبرهایی منتشر کردند که مواد اولیه در منطقه پخش شده  که گفته شده که به هیچ عنوان مواد رادیواکتیو وجود نداشته است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: همچنین گفته‌اند که این موضوع اقدام بازدارنده برای فعالیت‌های هسته‌ای بوده است. تاثیری بر روند فعالیت های مرتبط با غنی سازی اورانیوم در مراکز هسته ای نظیر نطنز بر جای نگذاشته است.

وی ادامه داد: صنعت هسته ای ما صلح آمیز است و بر خلاف میل بدخواهان و دشمنان ایران قابل توقف نیست، این قطار با همه ظرفیت خود در حال حرکت است قبلا هم همکاران ما در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کردند که در زمان مناسب در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.

ربیعی خاطرنشان کرد: از ابتدای وقوع این حوادث برخی رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای که عمدتا با موساد کار می کنند در اقدامی برنامه ریزی شده وهماهنگ تلاش کردند که تصویری قدرتمند از رژیم اسرائیل به دست دهند، این حادثه را به رژیم اسرائیل مرتبط کردند. هر چند مقامات سیاسی اسرائیل گفتند که ما از وقوع این حادثه استقبال می‌کنیم اما از پذیرش مسئولیت این حادثه صریحا خودداری کردند.

سخنگوی دولت افزود: این فضای سازی وعملیات روانی برای همه ما آشنا است که از سوی افراد و رسانه‌هایی با خبرسازی و توئیت از سوی رژیم صهیونیستی دنبال شد چون با ماهیت شرور و تروریستی اسرائیل تناسب دارد به نوعی پذیرش برای آن وجود دارد و به آن رژیم می خورد که این شرارت‌ها را انجام دهد

ربیعی ادامه داد: آنها(رژیم اسرائیل) باید توجه داشته باشند که تولید ادبیات هنجارشکن در زمینه تاسیسات هسته ای ما حتی از سوی رسانه‌ها عملا گام نهادن در مسیر خطوط قرمز صلح و امنیت جهانی است که رژیم اسرائیل به آن دامن می زند و این اقدام می تواند رویه خطرناکی باشد که در سراسر عالم توسعه پیدا می کند.

 دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری تصریح کرد: حتما جامعه بین الملل به ادبیات سازی خطرآفرین و اقدامی که رسانه‌های اصلی یا نیابتی اسرائیل انجام می دهند واکنش نشان دهد.

ربیعی گفت:  در مورد هر نوع دخالت یا اقدامی که صورت گرفته باشد، پاسخ مناسب ارائه خواهد شد دوستان ما در شورای عالی امنیت ملی جمع بندی نهایی را ارائه خواهند داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید