روزنامه لبنانی:

یک شبکه خارجی پشت بحران ارزی است

کدخبر: ۳۴۷۷۴۰
اقتصادنیوز؛ روزنامه «الجمهوریه» لبنان نوشت، گروه‌های مافیایی و شبکه خارجی در پشت پرده بحران دلار در لبنان قرار دارند و این کار را با همکاری طرف‌های داخلی انجام می‌دهند.
یک شبکه خارجی پشت بحران ارزی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ ارزش لیر لبنان در برابر دلار چند وقتی است به شدت سقوط کرده و اعتراضات مردمی به خاطر این موضوع گاه‌گاهی در نقاط مختلف لبنان دیده می‌شود.

روزنامه «الجمهوریه» در گزارشی در این باره نوشت، گروه‌های سازمان‌یافته و مافیا این بحران ارزی را در لبنان به راه انداخته‌اند و برخی از صرافان و بانکداران هم بخشی از این جریان هستند اما مافیای اصلی همان طرفی است که بازار سیاه را می‌چرخاند و با «پرش‌های دیوانه‌وار و غیرواقعی» سعی می‌کند دلار را به بالاترین قیمت برساند.

این روزنامه در پاسخ به این سوال که چه کسی در پشت این مافیای بزرگ قرار دارد، نوشت، شکی نیست که عوامل متعددی باعث این فروپاشی مالی است و مهم‌ترین آنها ضعف قدرت و عدم ابتکار عمل، نبود اعتماد مردمی به سیستم سیاسی و اقدامات دولت بویژه اقدامات مربوط به حمایت از لیر است. اما درباره این مافیای بزرگ شواهد اثبات شده حاکی از آن است که شبکه‌ای خارجی با ابزارهای داخلی متعدد در پشت پرده این موضوع قرار دارد.

هفته جاری، «محمد فهمی» وزیر کشور لبنان اعلام کرد، مسئولان این کشور چهار شخص را در یک هواپیمای ترکیه‌ای بازداشت کرده‌اند که چهار میلیون دلار را به لبنان منتقل می‌کرده‌اند.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، فهمی در ادامه درباره انتقال این دلارها با حالت پرسشی گفت، آیا این پولها برای بازی با قیمت دلار است یا برای تغذیه تحرکات خشونت‌آمیز مشخص در خیابان؟

وی ضمن تأکید بر دخالت ترکیه برای متشنج کردن وضعیت لبنان افزود: دستورها از ترکیه و از طریق شبکه‌های اجتماعی به برخی طرف‌های تحرکات مردمی می‌رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید