توانیر در مورد استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز اعلام کرد؛

جایزه 10 میلیون تومانی برای سوت زنی!

کدخبر: ۳۴۷۷۴۳
مدیرعامل توانیر از اختصاص ۱۰ میلیون تومان پاداش به معرفی‌کنندگان رمز ارز غیرمجاز خبر داد و افزود: هدف از پرداخت این پاداش، این است که سوء استفاده کنندگان از برق غیر مجاز به سمت استفاده مجاز هدایت شوند.
جایزه 10 میلیون تومانی برای سوت زنی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «محمدحسن متولی زاده« امروز سه شنبه در حاشیه افتتاح همزمان پروژه های برقی سه استان در پاسخ به خبرنگار ایرنا، از مراجعه تعدادی از استخراج کنندگان ارز مجازی برای استفاده از برق شبکه خبر داد.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران  افزود: تاکنون حدود ۴۰۰ مگاوات برق به این افراد اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان ساخت: کسانی که در چارچوب قانون مراجعه کرده و درخواست انشعاب قانونی داشته‌اند با آنها بر اساس تعرفه‌های مناسبی که وزارت نیرو تعیین کرده و برای چهار ماه از سال بیشتر و برای ۸ ماه از سال بسیار کمتر است، قراردادهایی منعقد شده و انشعاب برق به آنها واگذار شده است.

متولی‌زاده افزود: برخی فعالان این بخش که قانون گریز هستند و نمی‌خواهند با انشعاب قانونی اقدام به تولید ارز دیجیتال کنند، با استفاده از اختیارات قانونی، اقدام به شناسایی و تعطیلی مراکز آنها خواهیم کرد.

 مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه تا امروز یک هزار و یکصد مرکز غیرقانونی تولید ارز دیجیتال در کشور شناسایی و تعطیل شده‌اند، خاطرنشان ساخت: شناسایی این مراکز وگزارش دادن آنها مشمول دریافت پاداش خواهد شد.

وی در ادامه در باره همکاری مشترکان در ایام تابستان گفت: همکاری مشترکان  شرط جلوگیری از بروز خاموشی‌ها در تابستان است .

متولی‌زاده ادامه داد: پارسال  ۱۲۰ هزار مشترک با امضای توافق‌نامه‌هایی برای مدیریت مصرف برق همکاری صورت گرفت  و امسال این تعداد به ۲۵۰ هزار مشترک رسیده است.

 مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران افزود: امسال و در برخی روزها تا چهار هزار مگاوات با همکاری مشترکان، مدیریت مصرف و کاهش پیک ممکن شده است و این جابه‌جایی پیک در حالی است که شاهد رشد ۱۰.۶ درصدی برق در صنایع بزرگ کشور بودیم که  جابه‌جایی پیک به کاهش تولید منجر نشده است.

وی در ادامه در باره بدهی نیروگاه‌های تولید پراکنده گفت: نیروگاه‌های تولید پراکنده از شرکت توانیر مطالبات معوقی دارند که فقط در ماه گذشته بیش از ۵۰ میلیارد تومان بابت آن پرداخت شده و پرداخت مابقی مطالبات نیز در دستور کار قرار دارد.

متولی‌زاده ادامه داد:  نیروگاه‌های  تولیدپراکنده برق که تقاضای خود را به صورت رسمی برای احداث و سرمایه‌گذاری ارائه کرده بودند و براساس مطالعات فنی، اقدام به احداث کرده‌اند، قرارداد خرید تضمینی برق به مدت ۵ سال دارند.

مدیرعامل توانیر افزود: اما برای نیروگاه‌هایی که قرارداد خرید تضمینی ۵ ساله آنها تمام شده و یا واحدهای متفرقه هستند که  با این واحدها قرارداد چهار ماهه منعقد و در چهار ماه گرم سال، برق را به قیمت پنج برابر قیمتی که از مردم دریافت می‌شود از این نیروگاه‌ها خریداری خواهیم کرد.

وی انجام این کار را عامل افزایش مشارکت تعداد زیادی از مالکان واحدهای تولید پراکنده دانست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید