نظر مایک پمپئو درباره انفجار در سایت هسته‌ای نطنز

کدخبر: ۳۴۸۰۹۰
اقتصادنیوز؛ مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در جریان کنفرانس خبری امروز (چهارشنبه) ضمن طرح اتهامات واهی علیه ایران، از اظهارنظر درباره انفجار در سایت هسته‌ای نطنز خودداری کرد.
نظر مایک پمپئو درباره انفجار در سایت هسته‌ای نطنز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛  مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا کنفرانس خبری امروز خود را به صحنه فضاسازی تمام‌عیار و طرح اتهامات واهی علیه ایران تبدیل کرد.

‍پمپئو با اشاره به ترور هشام الهاشمی، در جریان فرافکنی‌های تازه خود، آنکه آنها را “نیروهای تحت حمایت ایران” خواند، به دست داشتن در این حادثه متهم کرد.

وی در ادامه اتهامات واهی خود علیه ایران، از دولت عراق خواست “نیروهای تحت حمایت ایران” را به دلیل ارتکاب این جنایت مجازات کند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اتهامات خود علیه ایران، تهران را به ارسال تسلیحات نظامی به یمن متهم کرد و مدعی شد: کامیون‌های حامل سلاح های ایرانی را که برای حوثی ها ارسال شده بودند، رصد کردیم که حاوی هواپیماهای بدون سرنشین، مسلسل، آر پی جی و دیگر قطعات بودند.

وی در ادامه بر آنچه آن را “ضرورت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران به منظور جلوگیری از بروز درگیری‌های بیشتر در خاورمیانه” خواند، تأکید کرد و گفت: شورای امنیت سازمان ملل باید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند چرا که کسی معتقد نیست این کشور از آن برای اهداف مسالمت آمیز استفاده می کند.

وی که کشورش حزب الله لبنان را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده است، ادامه داد: همه تلاشمان را به کار می بندیم تا قانون تحریم علیه “شبکه‌های تروریستی از جمله حزب الله” را اجرا کنیم.

پمپئو در ادامه با آنچه آن را ادامه اعمال فشارها علیه حزب الله عنوان کرد، وعده داد تا به ملت و دولت لبنان در اجرای اصلاحات مورد نظر کمک کند!ِ

وی همچنین درخصوص انفجار در تاسیسات هسته‌ای نطنز در ایران گفت: درباره انفجار نظری نداریم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید